Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
Anonym (Frun som inte vill (orkar)) skrev 2021-05-04 01:09:55 följande:
Jag är en fru som inte vill, eller rättare sagt, inte orkar med ett sexliv längre. Hamsterhjulet, med allt vad det innebär, dränerar mig fullständigt. Alla människor har olika energinivå. Min upplevelse som kvinna är att energin avtar kraftigt i samband med stigande ålder och att de hormonskiftningar som finns hos alla kvinnor bara blir värre, vilket i sin tur leder till ännu lägre energinivå. Trots minskad energinivå ligger kravnivån konstant. Barnen, hemmet, jobbet.. något måste stryka på foten om jag ska undgå att gå in i väggen (eller iallafall orka lite till). Min kärlek har inte slocknat, bara min ork. Om jag inte hade haft barn, hem och arbete som tog min energi så hade jag definitivt orkat ha sex med min man. Om jag bara hade haft mig själv att tänka på, om jag hade bott själv i en 2:a och varit särbo med min man så hade vi haft sex varenda helg! Nu har vi det aldrig. TS, hur hade det sett ut för dig och din fru om ni hade varit särbos utan barn att tänka på? Jag förstår om det inte är en möjlighet just nu.. men jag försöker bara komma till kärnan av problemet. Kanske kan ni få en renässans när barnen flyttat hemifrån?
Hur ser din man på saken? Vill han ha sex? Förstår han varför du inte orkar? Vad gör han för att underlätta för dig? Jag känner delvis igen mig i din situation, fast min man och jag har sex någon gång i veckan. Men oftare än så hinns sällan med. Hem, barn och jobb tar ut sin rätt. Min man förstår det också, även om han nog egentligen skulle vilja oftare. I ditt fall har ju lusten egentligen inte slocknat, iaf inte helt. Det är livspusslet som är svårt att få ihop.