Anonym (Konrad) skrev 2021-05-04 09:37:59 följande:
Jag måste inte komma varje gång, jag har ibland svårt att nå klimax och då är det bättre att vänta till nästa gång. Min frus njutning är viktigare för mig än min egen. Hur svårt är det att ta 30min en kväll i veckan att massera och smeka varandra sex måste inte alltid innebära knull, älskar du din respektive borde detta inte vara ett problem, vill du inte göra det så är det dags att gå vidare för då finns det ingen kärlek kvar.
Jag tror att det stora problemet är brist på vardagsromantik. Det är något man bör (och med detta menar jag också migsjälv) göra varje dag, skratta tillsammans, hålla handen, kramas och pussas, fråga hur dagen varit och ha bra samtal. Och att kunna göra detta utan att det måste leda till sex direkt efteråt.
Jag vet flera tjejkompisar som undviker att kyssa sin partner för att de vet att då vill han ta det vidare till sex medan de gärna har sex men kanske inte just den dagen. Men varje liten invit till intimitet hon gör tar han som ett tecken på att det kan liggas. Hon blir då stressad och avståndstagande. Vill inte väcka den Björn som sover.
Så jag tycker absolut ditt förslag med att avsätta 30 min en dag i veckan för sex är ett jättebra förslag men jag vill lägga till att man inför kravlöst flirtande på daglig basis. Då kommer man få till det, och de där 30 min kommer utökas och bli fler sextillfällen.
Många män säger att det är jobbigt att få avslag på sitt närmande. Förståeligt. Men det är ganska jobbigt som tjej att behöva neka och känna sig som världens tråkigaste och soligaste partner. Att inte känna sig tillräckligt som får till den det där suget så ofta som man hade velat.