New Dawn skrev 2021-05-06 19:02:06 följande:
Tror du verkligen att det handlar om bekvämlighet?
Jag tror faktiskt inte TS fru saknar varken närhet eller bekräftelse från honom längre, och jag tror inte hon kommer få lust hur mycket hon än fattar att han saknar det. Jag tror hon lever kvar av helt andra anledningar. Det är mycket möjligt att hon tycker om honom som person och kanske tycker hon att han är en bra pappa. Jag tror hon stannar för barnens skull, för ekonomi och praktiska saker och är bara tacksam över att slippa närhet.
Den enda som kommer att hända om han inte deltar på födelsedagar osv, är att hon blir irriterad på honom. Eller så kanske det är skönare att vara utan honom på kalas. Det tyckte jag med mitt ex. Jag hade roligare på släkters födelsedagar när han inte var med. Jag kunde slappna av på ett helt annat sätt, när jag inte behövde tänka på om han hade trevligt eller var uttråkad och irriterad.
Du slår huvudet på spiken, jag tror du tolkar situationen helt korrekt. Men jag tror inte ts, eller särskilt många överhuvudtaget, vill inse/är för rädda, just nu för att inse. Ts befinner sig i en skör punkt i livet just nu.
Ts fru har fattat beslutet att det för henne är bäst just nu att fortsätta stanna i äktenskapet. Också baserat på barnen.