Inlägg från: Anonym (Sigrud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sigrud)

Anmälan från socialen?

Hej, en utav mina kompisar har fått lite problem och det får mig att börja undra lite.
    Hennes pojkvän hotade hennes syster då alla var i samma rum, systers anmälde det till polisen och brottsrubriken är olaga hot och försök till utpressning.
    Nu till det största problemet. Min kompis (som då var i samma rum när det hände, och är tillsammans med denna mannen) har fått samtal från socialtjänsten om att hon har blivit anmäld och dem ska gå vidare med en utredning och enligt henne så nämnde socialtjänsten hennes systers namn i anmälan.
    Systern säger att hon inte anmält henne. 
    Men kan socialtjänsten ge ut ett namn bara sådär?
    Kan polisen anmäla henne till socialtjänsten bara för hon var i samma rum som när ett hot skedde? Kan polisen anmäla henne till socialtjänsten för hon är tillsammans med den mannen som blivit anmäld för brottet? Eller kan det kanske vara pappan själv som anmält till socialtjänsten?
    Får socialtjänsten utge namn i utredningen? Redan när dem informerar om brott?

• Svar på tråden Anmälan från socialen?
  • Anonym (Sigrud)

Men namnet som angetts utav socialtjänsten har inte gjort en anmälan, så hur kan dem då nämna hennes namn?
    Jag har all fakta och ursäkta om jag skrev lite rörigt men är en aning stressad och orolig..
    Men min största fråga är, kan polisen göra en anmälan till socialtjänsten genom en polisanmälan på hennes pojkvän?

• Anonym (Sigrud)

Men det är hennes pojkvän som är anmäld och inte hon.. barnen är små.. så kan det vara polisen då?

• Anonym (Sigrud)

Okej då förstår jag!

Jag har försökt prata med henne tidigare men hon har vägrat att lyssna på mig och många andra, hon bröt även kontakten med sin syster som hon var super tajt med enbart för hon valde denna mannen framför sin egna syster.. jag tycker det är skönt och bra att socialen tar tag i detta och kollar upp säkerheten för barnen och för henne!!

Svar på tråden Anmälan från socialen?