Inlägg från: Anonym (Inget fel pa honom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget fel pa honom)

Min 16-åring är mobbad. Hjälp!

Sager som manga andra, det blir en nystart i gymnasiet. 

Din son behover inte gora nagot fel. I hogstadiet ar manga omogna och vissa behover en hackkyckling for att havda sig (sedan hakar andra pa) och din son ar tyvarr den de valt som hackkyckling. Det kan vara vad som helst - att han ar snall och inte fraser ifran (tacksamt att hacka pa nagon som inte gor motstand), att han har acne, hans vikt, ibland kan det vara kladstil, kroppslukt eller nagot annat avvikande, men din son verkar helt normal och dessutom snall, sa jag gissar att han blev latt att mobba pga att han ar snall.

Han kommer sakerligen att fa kompisar i gymnasiet, men det kan aven vara bra att starka hans sjalvfortroende under sommaren. Ta tag i hans hudproblem sa att han slipper acnen, forsok trana lite sa att den varsta overvikten forsvinner, kop nya snygga klader (aven gympaklader, skor osv.) sa att han kanner sig fin, hitta ett kul fritidsintresse han kan utova under sommaren och sedan fortsatta med pa fritiden, se till att han duschar varje dag och anvander deodorant (kanske han redan gor, men annars ar lukt nagot folk lagger marke till, sa bra att ha ett lager av deodorant hemma sa att man inte plotsligt star helt utan). Sen nar han val borjar gymnasiet och det blir gymnasiediscon sa kan man som foralder erbjuda skjuts dit och aven lata ungdomarna (de kompisar han skaffat sig) traffas hemma hos er innan for att forfesta. Da har aven ni koll pa vilka han umgas med. 

Svar på tråden Min 16-åring är mobbad. Hjälp!