Anonym (H.J) skrev 2021-04-29 19:20:39 följande:
Intressant! Kan du förklara lite för mig?
Yes, Ok. Jag personligen är enligt personlighetstestet "enneagram typ 1", denna kallas även The reformer, och dem är också arbetsnarkomaner, och dem kommer med kreativa lösningar på moraliska dilemman. Men jag ser på min partner och mig (han är typ #6, lojalisten i fråga), att han är mer beredd än mig på att stanna för alltid med mig. Om jag inte får ligga tillräckligt ofta varnar jag 1 månad i förväg (han och jag är särbos) och om han inte träffar mig i tid inom en rimlig deadline/tidsram så vänder jag mig om kallt och går till nästa. Det har hänt förut när mina rimliga villkor inte blivit mötta. Men jag är också lojal! Förutsatt att jag får tillräckligt med närhet (INTE nödvändigtvis sex, men kramar får jag kräva när jag är i hans hem). Men lojalisten, han stannar även om han inte får närhet. Han är med Dig tills skeppet har gått under. Mycket vackert. Som i en saga.
Både min egen bror, och min partner är lojalisten typ 6. Jag har alltså haft en ENORM tur i livet som är omringad med sådana hjälpande män. Det dem har gemensamt, den gemensamma nämnaren Du vet, är att de fokuserar på sitt arbete varje dag, även när dem är lediga, och i stort sett skiter dem i kvinnor. Min bror är en snart 26 år gammal oskuld som är civilingenjör (!!!) och ser snygg ut, herregud! Han KAN få en kvinna vilken sekund som helst. Men han är jätte-försiktig och han kommer inte få intresse för någon som han inte känt i minst ett decenium och observerat att hon är stabil och bra kvinna först (en sån kvinna som Du verkar vara TS).
Vad gäller min partner, han håller också på med computer science, så Du ser - en man som är understimulerad mentalt, och outbildad, kommer få knasiga idéer för sig. Sedan kommer han ofta lösa sina problem som dyker upp genom att få en ny kick i livet och vara otrogen. De som istället förlägger sin energi på arbete, kommer bli så pass upptagna så de kan glömma bort sex-biten, om inte kvinnan i förhållandet påminner dem om den!
Men så slipper man iallafall otrohet.