Inlägg från: Anonym (Maskrosor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maskrosor)

Blir alltid lämnad

Svaret på såna frågor brukar oftast handla om en själv. Den gemensamma nämnaren är ju du i alla dessa förhållanden. Nej det är inte du som är otrogen men du dras till män med klart tveksamma egenskaper. Så du måste börja med att rannsaka dig själv där vad gäller saker du attraheras av. Troligen har dessa män liknande egenskaper på något sätt som gör att du väljer just dessa män.

Du kanske behöver fundera på dina krav och justera dom åt något håll, specificera bättre vad du vill ha och att du aldrig kompromissar med dig själv i dessa krav. Att ständigt hamna med män som sviker blir ju en form av dysfunktionella förhållanden och det är ju det du måste jobba på för att ta dig ur. Kanske du måste vara singel en lång tid för att hitta rätt väg inom dig själv.

• Anonym (Maskrosor)
    Anonym (H.J) skrev 2021-04-29 11:41:56 följande:

Tack för svar. Jo, det ligger något i det. Har vänt och vridit på detta många gånger. Vet med mig själv att jag kan ha svårt att kommunicera ibland. Men gillar när allt flyter på.

Är inte heller så ytlig och vet med mig själv att jag kanske inte alltid piffar till mig och så men känns ju samtidigt som att det inte ska behöva vara ett krav i vardagen.

Accepterar absolut inte otrohet och har aldrig gjort, varit väldigt tydlig med detta. Undrar bara vad det är som kan gå fel när det händer så många gånger? Att man inte bara kan vara rak och ärlig från början? Vet egentligen inte vad dessa män har gemensamt, tycker de har verkat vettiga från början till slut. Kommer själv från en kärnfamilj där föräldrarna håller ihop än idag. Så vet inte riktigt vad det är för fel.

Egenskaper eller likheter hos dessa män kan ju vara att dom har trasslig bakgrund av olika slag, att dom gillar att festa, att dom är äventyrliga, dominanta, kanske är lite macho och har en bad boy-attityd, skrytsamma, översittare, etc... Vissa hobbys/intressen drar ju till sig en viss typ av män så kanske har ni någon gemensam nämnare den vägen? Kanske har dom någon diagnos som gemensam nämnare?

Väl värt att notera är ju att det du attraheras av inte betyder att det är något bra. Vissa människor dras ju till mindre smickrande sidor och tycker ju inte att det är nån röd flagg på sånt. Bara en sån enkel sak som att vara omhändertagande och vilja "fixa" nån med gammal trasslig bakgrund och tycka synd om och överösa med kärlek är ju oerhört destruktivt. Kan det kanske vara något sånt du fastnar i?
  • Anonym (Maskrosor)

Sen får man inte glömma bort den absolut vanligaste orsaken till detta öde är ju ens egen naiva dumhet.

Man får varningssignalerna serverad på silverfat redan från början men väljer av olika skäl att ignorera detta och istället hittar lämpliga ursäkter. Och så har man naiva förhoppningar om att det kommer bli så bra eftersom man ju är så kär. Dom röda flaggorna tar man med en nypa salt och intalar sig att det inte är så farligt, att jag övertänker, att jag inbillar mig, att just vår kärlek blir annorlunda, vi har inte lärt känna varandra tillräckligt etc etc...

Sen längs med vägen och tiden så blir dessa röda flaggor en blind spot och man blir sen clueless när katastrofen är ett faktum. Man blir längs vägen en medberoende till sin partners mindre smickrande sidor och man anpassar sig och ser inte de nya flaggorna som viftar mot slutet.

Svar på tråden Blir alltid lämnad