• LFF

Hur långa dagar har era barn på fritids?

Hyllemor skrev 2021-04-26 11:49:31 följande:

Hur gamla är barnen? Hur mycket är de på fritids under lov och studiedagar? Är de både på morgonfritids och eftermiddagsfritids.

Jag frågar för att jag helt enkelt är nyfiken.

Två ettagluttare. Kommer till fritids vid ca 0645 och äter frukost där. Hämtas nånstans mellan 14 och 16 beroende på vad de har för aktiviteter på fritids och hur våra dagar ser ut med möten. 

För oss funkar det som sagt bäst att barnen äter frukost på fritids, de gjorde samma sak på förskolan. 
  • LFF
    nnnnnnnn skrev 2021-04-26 12:25:00 följande:

Men ärligt, det hade varit bättre för barnen att vara kvar på fritids. Med utevistelse och kompislek.
    Nu försöker vi hålla i restriktionerna och det gör att vi väljer det sämre alternativet...

Vi har två ettagluttare och prioriterar just att det ska vara bäst för barnen. På vår skola blandas inte årskullarna på fritids (eftermiddagen) så de går med samma barn som de ändå går i skolan med. Vet inte hur det ser ut på er skolas fritidsverksamhet. På morgonfritids är det så få barn där så det finns ordentligt utrymme för alla.
  • LFF
    Anonym (Mor) skrev 2021-04-26 13:34:57 följande:

Vår 8-åring får gå hem vid 15 om han vill, ibland stannar han till 16. Om han skulle gå hem tidigare blir det bara en massa spel/iPad/tv-spel, vilket känns heeelt värdelöst. Bättre att stanna kvar o leka med kompisar. Vi föräldrar jobbar hemma men sitter ofta i möten, vilket innebär att det funkar mindre bra med kompislek hos oss den tiden på dygnet.

Mina 7-åringar får bara leka med kompisar ute. Då slipper man störande kompislek om man har eftermiddagsmöte.
Svar på tråden Hur långa dagar har era barn på fritids?