• maizor

Tidigare havandeskapsförgiftning kommer det igen?

Jag fick svår havandeskapsförgiftning i första graviditeten, blev skickad från mvc till bedömningsmottagningen direkt och därefter direkt till förlossning. Barnet var ute 24 timmar efter vi varit på mvc i vår hemstad. 

Planerade andra graviditeten med specmvc innan jag blev gravid. Fick trombyl och blodtrycksmedicin DIREKT när det började bli något förhöjd. Fick inte havandeskapsförgiftning men däremot hade jag graviditetsdiabetes under hela graviditeten. Jag skulle blivit igångsatt i vecka 37+ eftersom jag mådde så dåligt (blir väl huminitera skäl..) så det går nog men det var pga mitt mående under graviditeten och hade inte fått det bekräftat innan. Nu ska vi försöka få en trea och har tid hos specmvc för att planera graviditet och förlossning (eftersom andra fl slutade i akut ks och jag blev nedsövd pga barnet). Jag tog kontakt med aurora, det kan du göra även innan fl. Först fick jag prata med en bm och nu som sagt med en läkare.  Jag kommer försöka att kräva att de börjar med hinnsvepningar innan bf. 

Svar på tråden Tidigare havandeskapsförgiftning kommer det igen?