Inlägg från: Anonym (Evolution) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Evolution)

Varför tar inte svenska tjejer första steget?

Dom som har bott utomlands säger samma sak: Att kvinnor stöter på män är väldigt mycket vanligare utanför Sverige. Upplever allmänt att kvinnor i dessa länder tar för sig mer och är mindre offerkoftor än i Sverige. Särskilt på datingområdet. Det är bara positivt och sexigt.
  • Svar på tråden Varför tar inte svenska tjejer första steget?
  • Anonym (Evolution)
    Anonym (Man) skrev 2021-04-25 08:42:28 följande:

Oftare när man är utomlands har man en mer avslappnad och friare känsla. När det raggas tänker man bara för kvällen eller kanske en kortare romans.

Här hemma i Sverige tänker många, speciellt tjejer, en längre, mer seriös relation. Det kanske spelar in?

Att svenska tjejer är lata, traditionella, gammalmodiga, bekväma, brudiga, fega, ska servas, tar för givet att killen ska ta första steget, rädda för att verka desperata... kanske att det spelar in?
  • Anonym (Evolution)
    Anonym (Man) skrev 2021-04-25 08:57:27 följande:
    Du har tagit ett steg mot ren pajkastning. Det kommer bli svårt att få till en vettig diskussion då.
    Nej, du överdriver. Ta inte allt så allvarligt Skrattande
    Jag tycker att jag har en poäng i att svenska tjejer är svårare. Jämför med danska tjejer som inte bor så långt bort.
  • Anonym (Evolution)
    Anonym (Bott utomlands numer i Sverige) skrev 2021-04-25 09:05:13 följande:
     tror att det är himmelriket i andra länder.
    Oj så besviken du kommer att bli när du märker att det inte är någon skillnad.
    Ja, det verkar så.
    De som säger att det är skillnad, dom ljuger?
  • Anonym (Evolution)
    Undertext skrev 2021-04-25 09:16:44 följande:
    Som svensk kvinna, 32 år, håller jag absolut inte med här utan tänker att det är väldigt individuellt. Jag tar gärna första steget och bjuder ut någon om jag är intresserad. Tycker en man att jag är desperat för att jag tyckte han verkade intressant så ligger det problemet hos honom. Följer heller inga -dejtingregler- som:

- Vänta tre dagar

- Spela ointresserad/svår/dröj med svar osv.

Är jag intresserad och vill träffas igen efter första dejten så säger jag det rätt omgående. Brukar för övrigt oftast gå på minst två dejter, då första dejten kan vara lite nervöst. Uppskattar sedan att en är rak från bägge håll, exempelvis vill en inte träffas mer säger en det. Att ghosta är ett big no no i min värld :)
    Tack för ditt svar.
    Det är jag som haft otur då, som inte träffat såna tjejer. Alternativt att jag är oattraktiv. Glad
  • Anonym (Evolution)
    Anonym (Peter) skrev 2021-04-25 09:07:28 följande:
    Nu framkom det att det är din attityd som gör att tjejer inte blir intresserade.
    Din attityd är också solklar, efter att ha sett flera av dina tidigare inlägg.
    Läs gärna här.

www.familjeliv.se/forum/thread/81081458-tonen-pa-fl
  • Anonym (Evolution)
    Anonym (B) skrev 2021-04-25 09:26:12 följande:
    Vilka som säger så?

Män som är mer attraktiva än du?

Det är nog du , inte dem... ( tjejerna. )
    Dom som jämför svenska tjejer med utländska.
  • Anonym (Evolution)
    Anonym (ppp) skrev 2021-04-25 09:25:12 följande:
    Vilken märklig syn du har. Det är inte 1950 längre. Känner över huvud taget inte igen detta. 

Det finns säkerligen sådana kvinnor, men jag kommer inte på några i mina kretsar i alla fall. 
    Det kan kanske vara så att du förväntat dig att någon kvinna skulle vara mer på och ta första steget, medan det i själva verket handlar om att hon inte var så intresserad av dig? Menar inte att vara taskig men det kan ju vara så. Bara för att en kvinna är "på" och framåt så betyder det ju inte att man tar kontakt med vilken man som helst. 
    Nej, det verkar som att jag hade fel här.
    Bara för att jag inte träffat tjejer som tar första steget, så betyder det inte att dom inte finns. Det är många som tagit första steget ser jag nu.
    Och det skulle inte bli någon magisk förändring om jag flyttar utomlands heller, då det inte är någon skillnad på svenska tjejer och utländska.
  • Anonym (Evolution)
    molly50 skrev 2021-04-25 10:59:28 följande:
    Jag kan inte tala för andra kvinnor.
    Men för mig så har det spelat in.
    Jag har raggat på killar när jag var singel. Men då jag har varit ute efter något seriöst så har jag ofta blivit besviken då det visat sig att killarna sett en chans att få sex.
    Så det har oftast slutat med att jag har backat då jag inte var intresserad av att vara någons onaniredskap.
    Hur raggade du? Det är vanligt att tjejer raggar, har jag förstått nu, även om jag själv inte varit med om det.
  • Anonym (Evolution)
    Anonym (O) skrev 2021-04-25 11:03:18 följande:
    Inte sant! Är väldigt attraherad av en på mitt jobb och får för mig det finns intresse tillbaka men känns för riskabelt att ta kontakt iom vi kommer behöva stöta på varandra (:)) då och då. Hade han tagit kontakt hade jag blivit glad! Sen kan jag förstå att det kanske på en arbetsplats är ännu mer riskabelt för en man att stöta på en kvinna.
    Jag har hört det ofta, att om en tjej är attraherad så stöter hon på en kille. Jag tror inte att alla tjejer vågar göra det.
Svar på tråden Varför tar inte svenska tjejer första steget?