• Xenia

Varför tar inte svenska tjejer första steget?

Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:02:29 följande:
    Dom som har bott utomlands säger samma sak: Att kvinnor stöter på män är väldigt mycket vanligare utanför Sverige. Upplever allmänt att kvinnor i dessa länder tar för sig mer och är mindre offerkoftor än i Sverige. Särskilt på datingområdet. Det är bara positivt och sexigt.
    Ja, då får du väl emigrera alt importera en tjej.
  • Xenia
    Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:48:11 följande:
    Att svenska tjejer är lata, traditionella, gammalmodiga, bekväma, brudiga, fega, ska servas, tar för givet att killen ska ta första steget, rädda för att verka desperata... kanske att det spelar in?
    Jag tycker ordet "brudig" är sexistiskt. En "brud" är ju en tjej/kvinna. Och det är tydigen negativt i sig att vara tjej/kvinna.
  • Xenia
    Anonym (B) skrev 2021-04-25 16:58:55 följande:
    Ska du prata om att vara sexistisk ?

Importera en tjej...
    Xenia skrev 2021-04-25 16:25:51 följande:

Jag tycker ordet "brudig" är sexistiskt. En "brud" är ju en tjej/kvinna. Och det är tydigen negativt i sig att vara tjej/kvinna.

Du ser vad du vill se. Nu var det en kille som startade tråden för att klaga på svenska tjejer. Hade det varit en tjej som startat tråden och klagat på svenska killar typ "italienare är så charmiga och svenska killar så stela", så hade jag skrivit att hon kunde importera en kille från Italien.
Svar på tråden Varför tar inte svenska tjejer första steget?