• Anonym (B)

Varför tar inte svenska tjejer första steget?

Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 09:15:13 följande:

Ja, det verkar så.

De som säger att det är skillnad, dom ljuger?

Vilka som säger så?

Män som är mer attraktiva än du?

Det är nog du , inte dem... ( tjejerna. )
  • Anonym (B)
    Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 09:15:13 följande:

Ja, det verkar så.

De som säger att det är skillnad, dom ljuger?

Ingen påstår att tjejer tar inte första steget.

Men får du nej när du tar första steget då är chansen liten att tjejerna ska ta första steget när det gäller dig.

Kvinnor oavsett nationalitet tar första steget när de träffar en man de finner attraktiv.

Inte varje gång de ser en man.
  • Anonym (B)
    Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 09:27:19 följande:

Dom som jämför svenska tjejer med utländska.

Vad gör dessa tjejer då när de tar första steget?

Erbjuder dejter , sex , friar till männen?

Som flera har redan skrivit är det vanligare att människor oavsett kön/utseende/ålder småpratar mer i en del länder än i Sverige, men det är inte nödvändigtvis innebär att de tar första steget , eftersom syftet är inte per automatik en sexuell relation utan bara prata med folk.

Min erfarenhet ( utländsk tjej som bor i Sverige ) och många av mina utländska tjejkompisars ( olika länder ) är att en del svenska män missförstår vanlig trevlighet och småprat till intresse.

Som inte innebär att man inte tar första steget om man inte gillar någon , men man tar inte första steget med massa män hela tiden.
  • Anonym (B)
    Anonym (Mer) skrev 2021-04-25 11:15:49 följande:

Förekommer det missförståndet ofta kan även du missförstå ibland. Är du bra på att småprata

Nej , det förekommer inte ofta men det har hänt några gånger med mig och många andra jag känner.

Kanske några gånger om året.

Jag missförstår inte tydliga frågor gällande dejt / sex osv. , så nej , det handlar inte om att jag missförstår just gällande detta.

Jag har också ett jobb där jag träffar många nya människor varje dag , så detta förekommer såklart oftare jämfört med någon som jobbar t. e på kontor med samma gäng år efter år.

Ja , jag småpratar gärna om alla möjliga ämnen med alla möjliga människor.
  • Anonym (B)
    Anonym (Mer) skrev 2021-04-25 12:41:22 följande:

Jag förstår det är ganska så raka frågor du får killarna accepterar när du säger nej? Är det genom ditt jobb du har lärt dig att småprata? Tycker du det ens finns någon skillnad mellan svenska tjejer och utländska tjejer när det kommer till att vara social småprata

Nej , därifrån jag kommer är det vanligt att man småpratar, och det har inget att göra med att vara intresserad av personen.

Jag tycker absolut det finns skillnader mellan svenskar och människor från vissa kulturer gällande småprat , men det är också individuellt.

De flesta accepterar ett nej såklart , men det kan vara värre om detta händer om man är ute på krogen.

Jag går aldrig ut själv.
  • Anonym (B)
    Xenia skrev 2021-04-25 16:15:01 följande:

Ja, då får du väl emigrera alt importera en tjej.

Ska du prata om att vara sexistisk ?

Importera en tjej...
    Xenia skrev 2021-04-25 16:25:51 följande:

Jag tycker ordet "brudig" är sexistiskt. En "brud" är ju en tjej/kvinna. Och det är tydigen negativt i sig att vara tjej/kvinna.

• Anonym (B)
    Xenia skrev 2021-04-25 20:18:06 följande:

Du ser vad du vill se. Nu var det en kille som startade tråden för att klaga på svenska tjejer. Hade det varit en tjej som startat tråden och klagat på svenska killar typ "italienare är så charmiga och svenska killar så stela", så hade jag skrivit att hon kunde importera en kille från Italien.

Anonym (oit) skrev 2021-04-25 22:59:39 följande:

Fast det är ju egentligen det man gör när man tar hit någon genom giftermål.

"Personlig asyl" kan man ju också kalla det

Att träffa en icke svensk person är ej fru/manimport per automatik.

Man använder inte heller gällande Italianere , eftersom de har EU pass.

Exempel på hur ordet används:

Motivering

Ordet ?fruimport? refererar till när svenska män för in utländska kvinnor till Sverige under anknytning och tillfälligt uppehållstillstånd. Det omfattande våldet mot utländska kvinnor som kommer till Sverige i anknytningsrelation får inte tillåtas fortsätta i tysthet. Det rör sig om tusentals kvinnor som utsätts för våld och kränkningar av svenska män, där kvinnan inte ges möjlighet att lämna mannen utan att bli utvisad från Sverige. Våldet mot anknytningskvinnorna är betydligt mer omfattande än man tidigare trott och medför också en stor utsatthet för medföljande barn. Fruimport är ett växande fenomen; om man söker på ?post-order wife? på Google får man över 11 miljoner träffar.

Vissa svenska män, så kallade serieimportörer, har satt detta i system då den så kallade ?tvåårsregeln?, som funnits i utlänningslagen sedan 1983, medför att män kan importera en kvinna, utsätta henne för våld och övergrepp och sedan bryta relationen innan de två åren har gått då kvinnan inte ännu har rätt att ompröva sitt uppehållstillstånd ? för att sedan importera en annan kvinna. Kvinnorna kommer ofta till Sverige efter att ha känt mannen i mycket kort tid eller endast via kontakt från en internetsida.

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/fruimport-och-vald-mot-anknytningskvinnor_H702155
Svar på tråden Varför tar inte svenska tjejer första steget?