Varför tar inte svenska tjejer första steget?
Utomlands är du kanske mer exotisk och spännande och därför tar tjejer kontakt mer. De vet också att det bara är för en kortare tid och det kanske lockar till kontakt med utländska män, de vet att du snart ska åka hem igen = mindre besvär om attraktionen inte håller.
I Sverige har kvinnor inte samma behov av att ha en partner, de klarar sig bra själva.
Jag märker mer och mer att svenska kvinnor söker kvinnokollektiv att bo i istället för att dela bostad med en man. De saknar sällskap men inte en man.
Kvinnor behöver heller ingen man som partner för att skaffa barn, det kan de göra så bra på egen hand.
Det finns dessutom fler män än kvinnor i Sverige vilket gör att kvinnor kanske ställer mer krav på mannen de potentiellt ska dela sitt liv med.
Sex kan man få som kvinna utan större problem, det största problemet är kvalitén på det. Vissa är så dåliga att sexleksaker är hundra gånger bättre.
Jag upplever att många män tror att deras njutning är fokus vid sex när det bästa är tvärt om (om inte tjejen är en komplett idiot och bara tänker på sig själv) för ytterst få tjejer struntar i att ge tillbaka om de själva njuter i fulla drag.
Att bli uppvaktad och känna sig speciell är alltid trevligt och många kvinnor ser det nog som manligt att mannen visar att han vill ha en genom att ta första steget. Kanske är det också en mer eller mindre omedveten koll på om mannen klarar av att ta egna initiativ och inte blir ett mähä som måste ha guidning genom livet.
(Min åsikt är dock att många kvinnor tar befälet och mannen bara harkar på för att det är enklast och lugnast så, sen blir kvinnorna sura för att mannen inte självmant tar tag i saker)