• Anonym (Man)

Varför tar inte svenska tjejer första steget?

Vet inte ens om det stämmer, kanske. Vore kul att få en debatt om det istället för pajkastning.

Min partner stötte minst lika mkt på mig. Men om det är så att tjejer inte vill stöta på grabbsen, så kanske det kan vara att man riskerar att bli dissad?

• Anonym (Man)

Oftare när man är utomlands har man en mer avslappnad och friare känsla. När det raggas tänker man bara för kvällen eller kanske en kortare romans.

Här hemma i Sverige tänker många, speciellt tjejer, en längre, mer seriös relation. Det kanske spelar in?

• Anonym (Man)
    Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:48:11 följande:
    Att svenska tjejer är lata, traditionella, gammalmodiga, bekväma, brudiga, fega, ska servas, tar för givet att killen ska ta första steget, rädda för att verka desperata... kanske att det spelar in?
    Du har tagit ett steg mot ren pajkastning. Det kommer bli svårt att få till en vettig diskussion då.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 09:02:45 följande:
    Nej, du överdriver. Ta inte allt så allvarligt Skrattande
    Jag tycker att jag har en poäng i att svenska tjejer är svårare. Jämför med danska tjejer som inte bor så långt bort.
    Jag vet inte om det har med ämnet att göra, men i Sverige börjar det bita sig fast en inställning att jag är som jag är, jag ska bli älskad för den jag är. Jag ska inte behöva ändra mig/göra mig till. Frågan är bara om det inte gäller både killar och tjejer?

Men jag tycker precis tvärtom, det är jätteviktigt att kämpa i ett förhållande. Att fixa till sig, tänka på vad man säger, hjälpa till med saker etc. Att ge av sig själv, kompromissa, ta hand om sig är vad ett förhållande handlar om enligt mig.
Svar på tråden Varför tar inte svenska tjejer första steget?