Inlägg från: annaveronika84 |Visa alla inlägg
  • annaveronika84

BF Januari 2022 ????

Jojjans skrev 2021-05-28 07:14:00 följande:
    Jag har inte frågat om partner får förfölja med. Han är föräldraledig med äldre barnet och jag jobbar heltid så bokade ul väldigt nära mitt jobb så jag kan smita dit på lunchen utan att någon misstänker nåt.

Jag försöker att inte vara för negativ/cynisk men ett plus för mig är verkligen inte lika med ett barn. Och även om jag såklart skulle bli lättad av ett pickande hjärta och ett fint KUB sen så kommer jag inte vara lugn förens mer än halva graviditeten gått. Min första graviditet fick vi bästa tänkbara resultat på KUB och massa fina bilder på vårat kommande barn. 2 veckor senare gick vattnet oförklarligt och vi förlorade honom. Det är oerhört liten risk att det skulle hända igen, men oron kommer alltid finns med mig.
    Samma här! Hade också gjort KUB och allt såg bra ut. Sen kom jag in på ul bara några dagar innan jag hade RUL för att jag hade haft lite smärta samt fått bakteriell vaginos och då hade fostret avstannat i v16. Försöker intala mig att risken är extremt liten att det händer igen men har man varit med om det tidigare finns oron där ständigt. 
  • annaveronika84
    hejhejkola skrev 2021-05-30 18:37:53 följande:

God kväll! Tänkte kika in här och kolla hur läget är med er alla? :)

Jag gick in i vecka 7 i torsdags och jag känner mig inte alls gravid. Lite öm i brösten och trött, men annars mår jag precis som vanligt.. någon annan vars symtom avtagit efter några veckor? Antar att det kan vara för att kroppen vänjer sig vid hormonerna?

Åh jag känner precis samma, av och till. Gick in i v 8 precis. Trött emellanåt, antydan till illamående, ömma bröst. Ska på vul på tisdag, så nervös och förväntansfull!
  • annaveronika84
    hejhejkola skrev 2021-05-30 19:37:36 följande:

Samma här! Och ibland kommer det faktiskt lite molvärk... Åh lyllos dig! Spännande! Jag ska inte på mitt första ul förrän i v. 10, så det är ett tag till...

Ja pga har gjort ivf så blir det tidigt ul. Förresten känner också lite stickningar/molning i livmodern. Hoppas det är tecken på att det inte avstannat iallafall.
  • annaveronika84
    hejhejkola skrev 2021-05-30 21:06:03 följande:

Åh ja, såklart :)

Ja det är så jag också tänker... har haft 3 tidiga mf så oron finns ju där hela tiden att det inte ska gå vägen denna gången heller :/

Mmmm har också ma och missfall I bagaget, hoppas hoppas så.
  • annaveronika84
    Katizi80 skrev 2021-05-30 21:11:12 följande:

Gått in i v 8 nu och ska på vul imorgon. Är lite orolig eftersom det inte alls gick bra sist. Men jag har haft starkare illamående denna gången så hoppas det betyder något positivt..

Åh spännande! Hoppas verkligen det går bra! Jag hade velat haft mer illamående men får bara någon attack då och då, men trött lite yr och ömma bröst. Men vi får se på tisdag!
  • annaveronika84
    Katizi80 skrev 2021-05-31 15:11:13 följande:

[quote=81160300][quote-nick]Jojjans skrev 2021-05-31 12:28:50 följande:[/quote-nick]

Nu har jag varit på ul och det fanns ett hjärta!!

Dom behövde inte göra vul utan kunde kolla på magen och såg direkt ett litet pickande där. Vid mätning var jag endast i 6+2 istället för 6+5 men det tror jag inte helt på. Vi får se när det är dags för KUB helt enkelt.

Men sån lättnad att iallafall veta att det är nåt där inne ännu

Ååhh!! Jaaa. Jag har samma positiva besked. Gick in nästan gråtandes och hade ont i magen, beredd på dåligt besked. Men det visade sig att allt såg bra ut. Lilla hjärtat tickade på som bara den. Hehe. Beräknad 15/1. Jag är helt chockad. Men klart, man kan ju inte andas ut än, men glad att jag kommit så här långt :))

Grattis! Va skönt!
  • annaveronika84
    Jojjans skrev 2021-05-31 12:28:50 följande:

Nu har jag varit på ul och det fanns ett hjärta!!

Dom behövde inte göra vul utan kunde kolla på magen och såg direkt ett litet pickande där. Vid mätning var jag endast i 6+2 istället för 6+5 men det tror jag inte helt på. Vi får se när det är dags för KUB helt enkelt.

Men sån lättnad att iallafall veta att det är nåt där inne ännu <3

Va kul! Nu kan du andas ut lite iallafall!
  • annaveronika84

[quote=81161519][quote-nick]Katizi80 skrev 2021-05-31 21:47:48 följande:[/quote-nick]Tack :)

Jag har varit lätt illamående från v 5, varje dag.. Inte konstant med periodvis under dagen. Men nu i v. 8 har det vart mkt mer. Och jag är sååå trött. För mig är tröttheten värst. Skönt att man kan jobba hemma nu. Brukar ta pauser och lägga mig i soffan. Hehe. Men jag har inte barn sen innan så kan tänka mig att det är påfrestande.

Känner även att jag blir mycket tröttare i benen när jag yogar, cyklar osv. Nån mer som känner detta? [/quotag känner absolut av det försämrade flåset. Är normalt ganska vältränad och springer mycket och så, går upp i puls otroligt lätt nu. Tog en långsam promenad för några dagar sen och kom direkt upp i 120 i puls.

• annaveronika84
    Katizi80 skrev 2021-05-31 21:47:48 följande:

Tack :)

Jag har varit lätt illamående från v 5, varje dag.. Inte konstant med periodvis under dagen. Men nu i v. 8 har det vart mkt mer. Och jag är sååå trött. För mig är tröttheten värst. Skönt att man kan jobba hemma nu. Brukar ta pauser och lägga mig i soffan. Hehe. Men jag har inte barn sen innan så kan tänka mig att det är påfrestande.

Känner även att jag blir mycket tröttare i benen när jag yogar, cyklar osv. Nån mer som känner detta? [/quotag känner absolut av det försämrade flåset. Är normalt ganska vältränad och springer mycket och så, går upp i puls otroligt lätt nu. Tog en långsam promenad för några dagar sen och kom direkt upp i 120 i puls.

[quote=81161519][quote-nick]Katizi80 skrev 2021-05-31 21:47:48 följande:[/quote-nick]Tack :)

Känner även att jag blir mycket tröttare i benen när jag yogar, cyklar osv. Nån mer som känner detta? 

Alltså familjeliv lever verkligen ett eget liv när jag ska skriva på telefonen. Blev ett mycket märkligt inlägg innan det här. Det jag svarade var Alltså de sista meningarna. Att jag känner av flåset märkbart!
  • annaveronika84

Idag var jag på vul, allt såg jättefint ut! Jag hade räknat att jag skulle vara i 7+3 och läkaren sa 7+4 så jättebra ju! Ett litet första steg på vägen. Är det några som är kvar här som inte gått med i fb-gruppen? Kanske starta en egen?

• annaveronika84
    Katizi80 skrev 2021-06-01 10:16:44 följande:
    Jaaa! Grattis :) Då är du en dag före mig. Jag har väntat att gå med i Facebook gruppen men kan tänka mig det nu.. 
    Kände likadant med facebook, hur gör man för att bli inbjuden där då?
  • annaveronika84
    Soligtochfint skrev 2021-06-28 11:31:40 följande:

Finns det någon facebook grupp från den här tråden att gå med i? :) 

Det finns det! Kan kolla med admin Om hon kan bjuda in dig, vad heter du på fb?
  • annaveronika84
    Soligtochfint skrev 2021-06-29 08:17:57 följande:
    Tack så mycket, jenny andersson heter jag :)
    Eller lättast är nog om du addar Sandra Träff på facebook och ber henne bjuda in dig. 
Svar på tråden BF Januari 2022 ????