Jojjans skrev 2021-06-17 06:07:00 följande:
Intressant med KUB och restriktionerna, inte ens slagit mig att det påverkar, men covid påverkar verkligen ALLT.
Jag har ju min inskrivning först i 10+1, hoppas verkligen det finns tider kvar att boka för KUB då.
Jag fick för några dagar sen sammandragningar. Har förstört att det är otroligt tidigt men googlade massor och det förekommer. Såklart blev jag jätteorolig efter att ha både fått sena missfall och fött prematurt. Fick göra urinodling och det fanns minimalt med spår av bakterier så jag fick penicillin. Men oron släpper inte helt. När jag gick mitt sena missfall, som antagligen berodde på att moderkakan infekterats, så fick jag också en uvi i ungefär vecka 10 som jag åt antibiotika för. Det är säkert minimal risk att historien upprepar sig, men känns ändå obehagligt med samma mönster. Skönt att jag snart går på semester och får varva ner ordentligt.
Hur mår ni andra i era graviditeter? Är det fler än jag som tycker att det känns lite lättare fysiskt och att tiden äntligen går lite snabbare?
V8+6 nu. Mår fortfarande pyton, symptomen hsr eskalerat senaste 10 dagarna. Kan knappt äta någonting, alla lukter är hemska, kräks bara jag borstar tänderna. Men ligamentsmärtorna har minskat, jag är mindre uppblåst och inte riktigt lika trött längre. Nästäppa, kissnödigheten är fortfarande jobbiga. Humörsvängningar ska vi inte tala om, lipar för allt!
Nytt ul på måndag. Ber en stilla bön om att det fortfarande pickar ett hjärta därinne. Fick ju MA på tvillingen och kan tänka mig att jag fortfarande hsr dubbelt upp med hormoner liksom vilket säkert kan förklara varför jag mår så pissigt. Både längtar efter och fasar inför spökveckor..