Inlägg från: Ericky |Visa alla inlägg
  • Ericky

BF Januari 2022 ????

Hej på er! 

Jag har precis startat en egen tråd "BF februari 2022" eftersom jag precis plussat efter 10 månaders kamp. Hurra hurra hurra! <3 Hursomhelst så har jag BF 5 februari enligt min mensapp, men 29-30 januari enligt alla "räkna ut BF" på nätet, så jag är gärna med er här också och får dela erfarenheter med er om det är okej :)

Iiiiih vad roligt att få gå med i en sådan här tråd och lämna "BIM"-trådarna bakom sig <3 :)

Vet inte om det finns en FB-lista, men utifall att är min info;

Ericky, 33 år, BF 29 jan-5 februari, 1:a barnet

• Ericky
    Lunne skrev 2021-05-21 19:01:38 följande:

Jag är i lite samma situation! Räknade fram 28 januari igår enligt flera hemsidor, la in positivt test i Flo-appen nu och så säger den 2 februari... Så vi får väl se, ska försöka hitta din andra tråd också :)

Haha, använder också Flo och det är den som säger 5 februari :)
  • Ericky

Jag som är ny på det här undrar lite... :)

När ska man kontakta MVC för inskrivning?

När gör man första ultraljudet normalt sett? Är 33 år.

• Ericky
    Link92 skrev 2021-05-22 14:40:53 följande:

Man kan kontakta så fort man plussat! Jag väntade så jag var förbi BIM innan jag ringde :) har inskrivning 11/6. Då jag är under 35 erbjuds vi inte KUB så har första ultraljud (RUL) runt vecka 20 tror jag. KUB gör man annars runt v10 tror jag. Har bokat ett privat tidigt ultraljud i nästa vecka (7+2) för att jag är så nyfiken på att få se ett litet tickande hjärta :)

Okej! Då ska jag ringa på måndag så vi får en inbokad tid :) vi erbjuds inte heller KUB, men vill verkligen få göra det så jag hoppas det kommer finnas möjlighet att bekosta det själva. Förstår inte hur man ska kunna vänta med Ultraljudsundersökning med bilder till v 20 :)
  • Ericky
    labbhumlan skrev 2021-05-23 08:19:55 följande:

Jag hoppar in här också:) Plussade igår och är såå glad!

Grattis till alla! <3

32 år, första barnet

BF 30 jan

Stort grattis! <3 och välkommen!
  • Ericky

Den här Facebook-gruppen som en del pratar om, hur funkar det? Ingen av ens vänner kan se om man går med, eller hur? Vill gärna vara med där också om någon kan skicka inbjudan eller berätta hur jag hittar den :)

• Ericky
    Steeph skrev 2021-05-23 11:53:51 följande:

Kan ni dela med er av era test när ni var runt äl+12-14?

Jag har precis plussat svagt på äl+14 så vågar inte riktigt gå med i gruppen än.

Kram

Jag plussade väldigt svagt på +12 eller 13. Såg ut såhär då. Ett knappt synlig plus. Se bild. På BIM-dagen fick jag GRAVID på CB digital :)
  • Ericky
    Ericky skrev 2021-05-23 13:46:20 följande:

Jag plussade väldigt svagt på +12 eller 13. Såg ut såhär då. Ett knappt synlig plus. Se bild. På BIM-dagen fick jag GRAVID på CB digital :)

Här kommer bilden :)

• Ericky

Hej på er, 

Jag är i vecka 5 (4+3). Lite nyfiken på att höra hur det är med symtom för er andra. Jag har absolut INGA symtom. Förutom ömma bröstvårtor, men det är verkligen det enda. Känner varje dag att de där plussen känns som ett hittepå när man inte känner något alls. Är inte orolig för missfall då jag inte blött eller haft ont, bara mest konfunderad på när symtom ska komma. Nu ska man kanske inte önska för mycket för då blir man väl sängliggande om ett par veckor med illamående ;)

Men när kom era symtom? Är det fler än jag som är symtomfria? :)

• Ericky
    Link92 skrev 2021-05-24 10:57:25 följande:
    Hej!

Hade precis som du bara ömma bröst/bröstvårtor (och stora bröst!) till v 6+0. Eller ja, vissa dagar blev jag trött fort eller var onormalt törstig och kissnödig men absolut inte alla dagar! 6+0 och 6+1 mådde jag illa mellan frukost och lunch (men lärde mig att mer mat och fika = mindre illamående!) Så njut av att ha lite symptom! Det ska jag försöka fortsätta göra, men jag vet att man lätt börjar noja..

Idag är jag 7+0 och har lite lite mensvärk/växtvärk men det ska ju börja växa mer nu så är väl lugnt, även om det oroar mig..hade också en liten liten ljusrosa flytning imorse men försöker att inte blåsa upp det. Slemhinnorna blir ju känsliga när man är gravid. Har ett tidigt ultraljud nu på onsdag så ser fram emot att få se ett litet hjärta slå då!
    Det är så lätt att noja ja... jag hade också yttepyttelite rosa i en flytning imorse. Men vad jag förstår så är det väldigt vanligt i och med att slemhinnorna är sköra precis som du säger. Att det är rent blod i kombination med kraftig värk som man kan reagera på :)

Spännande med ultraljud! Är det rutin att man gör ultraljud så tidigt? Eller är det här inbokat av dig? :)
  • Ericky
    Steeph skrev 2021-05-24 12:08:26 följande:

Hej, kanske vågar min in här?

Pluset är starkare idag iaf. BF 31/1.

Äl+15 och har inte lika starka test som förra gången (som slutade i ma). Men får tro och tänka att vi ändå har en chans nu även om testen inte är überstarka. 4 översta från igår och 5e från idag.

Våga dig in! <3 Jag tycker ditt senaste test är så starkt som jag förväntar mig att man kan få :) Våga vara glad <3 har lovat mig själv att Våga vara glad efter alla månaders kamp. Man behöver liksom få känna glädje också, även om en oro alltid finns <3
  • Ericky
    mariell94 skrev 2021-05-25 09:14:22 följande:

Jag hade också rosa/blod i flytningen i söndags, det i kombination med hormonerna blev en katastrof, grät hela dagen och var som i en depression. 
    Dagen efter var det som att inget hade hänt, med en viss oro för missfall kvar dock. 
    Härligt med humöret Skrattande

Även jag har idag först haft ljusbruna flytningar imorse och nu fick jag ljust rosa på pappret. Det är svårt att inte oroa sig... hade lovat mig själv att inte testa efter att jag väl fått ett plus, men var tvungen ta ett iaf pga "blödningarna". Det är starkare än när jag testade sist, men fortfarande inte jättestarkt, trots att jag är på BIM + 3. Så lite orolig blir man ju. Ska köpa ett digitalt och hoppas att det visar en stegring (2-3 veckor istället för 1-2 som det var ett par dagar innan BIM). Sedan ska jag ge mig har jag lovat mig själv. 

Håll tummarna <3
  • Ericky
    Jojjans skrev 2021-05-25 12:52:07 följande:
    Det är så himla jobbigt att det inte finns något sätt att få några garantier. Har du bokat tidigt ultraljud?
    Ja så är det... känner att jag måste försöka skärpa mig efter idag. oroat mig så mycket att jag varit helt ofokuserad. Jag vill ju få njuta nu när vi äntligen fått ett plus. Men av samma anledning är man ju rädd också att behöva gå igenom ett missfall. 

Vet att det inte är annat att göra än att vänta och se. Är det missfall på G kan vi ju inte göra något åt det i vart fall, så jag får försöka släppa på kontrollen <3 

Har inte bokat tidigt ultraljud då jag är osäker på om det finns att boka privat här där jag bor (Östersund) + att jag inte riktigt känner att jag har egentliga argument för att få det via öppenvården. Får jobba på att släppa kontrollen som sagt istället här i några dagar och boka in mig för inskrivning om en vecka eller två då jag sett hur det här artar sig. 

Tack för dina ord <3 
  • Ericky

Känns så tråkigt att behöva lämna denna grupp, men idag är missfallet ett faktum med blödningar rikliga som mens och ordentlig mensvärk. Och fortsatt svaga gravtest.

Önskar alla er andra stort lycka till <3

Svar på tråden BF Januari 2022 ????