Inlägg från: Anonym (nonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nonym)

Min kille gjorde slut för jag somnade i badkaret

Anonym (Belle) skrev 2021-04-27 09:07:41 följande:
    I slutet på sommaren när vi sågs mådde jag jättebra, jag sov kanske 5-6 timmar, städade varje dag, var på bra humör, var glad och uppåt, hade precis varit i en skitdålig period innan jag träffade honom. Och nu är jag tillbaka där jag va innan vi träffades.

Diskuterade det med min läkare och det låter nästan som jag kanske är biopolär jag vet inte själv.

Har aldrig innan haft sånt här mående. Aldrig varit i en sån depression som då iaf!

Kan det vara att jag ?blivit? biopolär nu?

Idag mår jag jättebra av någon anledning, känner mig sådär hyper igen.

Läkaren satt in mig på setralin, har tagit det 3 dagar... man ska väl inte ens bli hyperpigg/glad 3 dagar efter i normalfall?

Det är skitjobbigt!?? Nån som känner igen det här?
    Jag känner igen, är bipolär själv. Antidepressiva kan göra en bipolär person hypad, "för" uppåt liksom, om det händer är stämningsstabiliserande medicin kanske bättre för dig.

Å andra sidan är det ju normalt att tillvaron är lite upp och lite ner. Kanske har du fått energi av att du blev av med energitjuven i ditt liv?! 

Fast om du själv känner att du är pigg på ett "ovanligt" sätt så är det kanske så. Att bara sova fem timmar och städa mer än vanligt låter lite maniskt, eller kanske snarare hypomaniskt.
Svar på tråden Min kille gjorde slut för jag somnade i badkaret