Inlägg från: Anonym (trötter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trötter)

Min kille gjorde slut för jag somnade i badkaret

korngryn skrev 2021-04-25 07:12:52 följande:
    Det är väldigt sällan en bra ide att googla sina symtom, om man inte är en självplågare som gillar att bli vettskrämd. Särskilt inte omstridda diagnoser där 99 % av informationen kommer från patientföreningar.
    Kan säga att för två av mina problem så är patientgruppen bästa hoppet om intelligent hjälp för läkarna är så okunniga så man blir helt förtvivlad och matt.

Eftersom jag själv är utbildad i cellbiologi/biokemi så förstår jag precis hur lite de kan. Hur kan man föra en diskussion om en konstaterad enzymbrist med en läkare som själv knappt vet att enzymet ifråga finns, inte vet dess kemiska struktur eller vilka biokemiska reaktionsvägar i kroppen som påverkar det?

Dessutom får man slåss mot vården för att få ta det relevanta provet, fast man har alla tillhörande symptom. Knappast konstigt att folk köper bluffanalyser och desperat vänder sig till bioresonansterapi och silvervatten när läkarna inte har kunskap, inte lyssnar på patienten och heller inte bryr sig om att ta in kunskap från andra länders läkare där man kommit längre.

Vet flera personer som fått psykiatriska diagnoser eller blivit hänvisade till psykiatrin för helt påtagbara fysiska symptom som berott av deras kost eller kostöverkänslighet.
Svar på tråden Min kille gjorde slut för jag somnade i badkaret