• Pope Joan II

Min kille gjorde slut för jag somnade i badkaret

Tråkigt för dig ts. Med det sagt så förstår jag också din sambo som flyttat 60 mil för att bo ihop med en människa som inte är i form för att ha ett förhållande. Höll du dig vaken under tiden som ni träffades innan ni flyttade samman?

• Pope Joan II
    Anonym (ME) skrev 2021-04-26 01:23:42 följande:
    Ok, fel av mig. Självklart är det fel att googla på en diagnos som ME, vilken dessutom finns beskriven på 1177 Vårdguiden (och alltså inte enbart beskrivs av patientföreningar).

TS, sök gärna information om ME, det som tidigare benämndes som "Kroniskt trötthetssyndrom". Kanske kan du känna igen dig och kanske skulle det vara värt att gräva djupare i det. Men för guds skull, googla inte, utan sök upp informationen på annat sätt. *ironi*

Till alla er som skriver om detta med att "vara i form" för en relation eller inte. När jag träffade min man var jag, utifrån era ramar och kriterier, inte "i form" för en relation. Som kroniskt sjuk är min aldrig i form. Men vet ni, han ville leva sitt liv med mig ändå och det berodde på att kärleken var, och fortfarande är, så stark. Älskar man någon på riktigt så vill man vara tillsammans oavsett.

TS, den där killen är ego och sätter sig själv och sitt välbefinnande i främsta rummet. Jag tror inte ens att han vet vad riktig kärlek är, för det gör man inte när man har ett stort ego.

Det finns bra män där ute, men dom är inte många. Men kom ihåg, det räcker med en :) kram
    För min del tycker jag inte att man är en sämre människa för att man inte vill inleda en relation med en person som har sjukdomar eller funktionshinder som får en betydande och bestående påverkan på ens eget liv och hur man önskar leva det. Jag älskar inte människor ögonblickligen heller, utan det är något som utvecklas och jag kan därför också avstå från människor som jag ser skulle innebära stora ansträngningar att vara tillsammans med. 

Att den man redan har ett förhållande med insjuknar är förstås en helt annan sak (även om jag också i de fallen har stor förståelse för att den friska parten kanske inte vare sig orkar eller vill fortsätta om relationen kommit att innebära att jämvikten försvunnit och man tvingas förhålla sig till sin partner som om man vore dens vårdgivare). 

Jag tycker att det är märkligt att uttala sig om hur andra inte älskar "på riktigt" om man inte gör si eller så - det är lite som när folk hasplar ur sig att de inte förstår hur människor som förlorat ett barn orkar leva vidare för det skulle de själva "aaaaaldrig kunna göra!"
Svar på tråden Min kille gjorde slut för jag somnade i badkaret