• Anonym (Njä)

Min kille gjorde slut för jag somnade i badkaret

Anonym (Badkar?) skrev 2021-04-24 18:50:04 följande:

Bara jag som reagerar över att ts sommar i badkaret? Det är ju livsfarligt, bada inte om du somnar så lätt.

Varför skulle det vara farligt? Man vaknar ju om man får vatten i näsan. TS är trött, inte drogad eller aspackad.

TS. Din kille är knäpp. Klart att du ska sova om du är trött. Du kanske skulle hitta någon bra sovrutin så att du får en tupplur samma tid varje dag? Oftast mår kroppen bra av fasta sov- och mattider.
  • Anonym (Njä)
    Tecum skrev 2021-04-24 19:45:17 följande:

Jag tänkte samma, jag trodde att det var därför som killen gjorde slut. Han var rädd att hon skulle drunkna och att han kanske skulle få skulden. Så länge TS är så trött borde hon sluta bada.

Det är främst gamla som drunknar i badkaret. Över hälften av dem är över 80 år. En mycket liten del är barn. Av samtliga som drunkar i badkar har ca 1/3 dokumenterade missbruksproblem.

Om TS inte tillhör riskgrupperna är risken för drunkning liten.

Men var rädd om dig, TS! Är du extremt trött och svårväckt är det kanske en onödig risk.

Källa: www.msb.se/contentassets/9da3d4bf11e047f8bd7a0e4dbe94fa8e/drunkning-i-sverige-97-11.pdf
  • Anonym (Njä)
    Anonym (Ylva) skrev 2021-04-24 21:17:21 följande:

Din kille tar inte din utmattning på allvar, förmodligen är han en av många som inte kan sätta sig in i en annan människas situation om han inte varit för själv.

Samtidigt förstår jag också hur tärande det måste vara för honom men en sambo som lider av detta. Tufft för alla här.

Jag har faktiskt väldigt svårt att förstå hur det kan vara ett stort problem att ens partner somnar ibland. Det gör både jag och min sambo och det är verkligen inget problem alls, trots att vi dessutom har barn.
Svar på tråden Min kille gjorde slut för jag somnade i badkaret