Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Byta förskola till en nära eller gå kvar i den han gått i sen 1 år?

Om det inte är något större problem att skjutsa så fortsätt med det. Å andra sidan är han så ung att det inte spelar någon roll att byta nu till den som är närmare, så länge det är en ok förskola. Var han ska gå i riktig skola är en senare fråga och vi har fritt skolval så han kan gå fsk-klass och allt annat på den bättre skolan då.

Du pratar om att rycka upp honom från en skola han älskar osv. Han är 1,5 år! Han kommer inte ens att minnas det där stället senare.

• Anonym (K)

*2,5 år ska det väl stå, men samma faktum - han kommer inte ens att minnas stället. Ni kan gott och väl göra det som är praktiskt bäst för er andra, så länge det inte är en väldigt dålig fsk, men då skulle du väl inte ens fråga.

• Anonym (K)
    SmoothOperator skrev 2021-04-24 14:47:19 följande:

Hej
    Tack för svar, jag var kanske lite otydlig. När jag skrev att han fått en plats sista året menar jag alltså sista året på förskolan. Han är 5 år. 

I den åldern känns det inte som nån vits att byta i så fall, särskilt som ni tänkt att han ändå ska gå i samma skola som sina nuvarande kompisar.
Svar på tråden Byta förskola till en nära eller gå kvar i den han gått i sen 1 år?