Inlägg från: Russin112 |Visa alla inlägg
  • Russin112

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Vicki89 skrev 2021-05-27 21:15:58 följande:

Åh så härligt att få höra hjärtslagen! Och häftigt att du kunde hitta dem redan! Tror man ska vara lite försiktig med att använda doppler för mycket för att barnet kan bli stressat av det, men är inte helt säker. Men kan ju vara värt att kolla upp. Men då och då ska väl inte vara någon fara! :)

Verkligen helt fantastiskt:D

Ja jag har läst om det också men det verkar inte finnas någon riktig evidens på att det skadar barnet, jag läste någonstans att de kan bli vänsterhänta av det haha men jag har endast testat få minuter och kommer inte göra det igen förens jag fått ok av min bm:)
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-05-27 22:05:51 följande:

Haha jag är själv vänsterhänt, värre saker kan hända! Nej, men då är det säkert ingen fara!

Haha samma här så barnet ligger nog risigt till ändå :p
  • Russin112
    Lofffsan skrev 2021-05-27 22:29:09 följande:

Åh vad fantastiskt att få höra, och vilken lugnande känsla :) själv går jag och bara blir mer och mer orolig inför onsdag. Vill bara ha det gjort nu!

Hur tänker ni med vaccin nu om man får fråga efter fhm nya utlåtande? Vet att det är en känslig fråga så vill inte drömma ena eller andra val. Bara ha lite tankar <3 tycker själv det är svårt för jag har alltid varit för vaccinet i sig. Men nu när jag är gravid är jag osäker..

Verkligen har varit så himla nojig inför tisdag, att få beskedet att de inte lever men nu kan jag slappna av lite! Snart är det både tisdag och onsdag så kan vi båda andas ut <3

För mig är det en no brainer jag kommer vaccinera mig så fort jag får det, tänk vad skönt att kunna ha ett normalt liv både som gravid och når barnet har kommit. Att kunna träffa släktingar, jobba ja leva! I andra länder har de ju vaccinerat gravida i månader så det har ju bara varit en tidsfråga tills Sverige också rekommenderar det :)
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-05-30 07:36:45 följande:

Hur mår ni nu allihop?

Jag är uppe och kissar på natten, så kissnödig att det nästan gör ont när jag vaknar. Och svullen mage på kvällen. Dricker mycket vatten också. Annars mår jag väldigt bra just nu! Tar någon tupplur vissa dagar, men inte alla. Känner mig piggare och glad!

Vi väntar på att få svar från NIPT. Där kommer vi också få veta kön och nu är jag så nyfiken så jag kan inte tänka på annat! Förra graviditeten var jag säker på att det var en pojke i magen och kallade honom till och med för ?han? innan jag visste - men det var faktiskt en pojke, så magkänslan hade rätt! Den här gången är jag jätteosäker. Så spännande är det! Har ni någon magkänsla om det är en pojke eller flicka i magen?

Även jag mår rätt bra nu :) natt-kissandet känner jag igen, en natt räknade jag det till 7 kissningar. Det kan liksom gå 2 minuter så är jag kissnödig igen, och ut kommer massa kiss. Helt sjukt. Skönt att du känner dig gladare och piggare :) jag vilar inte heller varje dag längre.

Åååh vad kul att magkänslan stönande då, gjorde ni nipt då eller fick ni vänta till rul då? Jag är HELT SÄKER på att det är en tjej i min mage, vilket är konstigt för jag har alltid varit övertygad om att jag endast ska få pojkar. Min man är däremot helt säker på att det är en kille och säger han hela tiden :p

Jag var hos läkaren igår (lördagstid, superkonstigt) var där ang hur länge jag ska äta trombyl och han var inte riktigt klok, frågade om jag kände av graviditeten och sa att barnet ?förmodligen lever då? sen s han att trombyl endast är positivt men att jag måste sluta för jag inte är överviktig eller äldre.... bestämde mig för att inte lyssna på honom utan ringa min fertilitetsklinik och låta min läkare där avgöra det istället (henne litar jag på). Förövrigt så ska jag på kub på tisdag kl 8 :D
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-05-31 09:46:59 följande:

Äl+12 idag enligt Natural Cycles så skulle mensen komma idag.

Vågar knappt posta detta är så satans rädd att jinxa något :( . Men ni har varit med mig i vått och torrt<3 så ni blir de första som får veta!

Hoppas denna vill stanna hela vägen känns som den blev till lite mot oddsen på något sätt. Första egna äl sen 2018 och sexet blev bara av en gång 2 dagar innan äl och ändå tog det sig!

ÅÅÅÅÅÅÅÅH STORT GRATTIS! FY FAN VAD HÄRLIGT!!!! VÄLKOMMEN TILLBALA HIT! <3
  • Russin112
    Lofffsan skrev 2021-05-30 21:13:46 följande:

Glad mors dag vänner :)

Vad skönt att höra att ni mår bra! Det glädjer mig verkligen <3 Önskar den tiden når mig snart haha!

Just nu äre lite piss här. Förutom kräkning och illamående så har mannen fått corona, han fick feber i torsdags och testet i fredags visade på positivt. Han mår okej och jag och dottern känner inga symtom (än).

Men det som känns jobbigast med allt detta är att jag vet inte hur det blir med kub på onsdag, då det är i 13+4 så finns ju inte chansen att flytta på det. Ska ringa mvc imorgon prata med dom. Har varit/är så orolig inför kub så vill inte missa detta! :'(

Funderar lite på nipt. Har ni koll om det visar samma avvikelser som kub och hur långt in i graviditeten man kan göra det? <3

Åh nej, fan fan fan vad typiskt! Jag tror nipt visar samma plus mer men har dålig koll på hur sent man kan göra det:/

Hoppas du håller dig frisk och mannen kryar på sig!
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-05-31 17:08:50 följande:

Idag fick jag svar på NIPT som vi gjorde i tisdags förra veckan! Inga avvikelser, allt såg fint ut. Vi fick också veta att den lille därinne är en pojke! Så mycket lycka! <3<3<3 har en pojke sedan innan, känns fint att de två kommer att ha varandra med bara två år emellan.

Nu får man börja fundera på namn, använde ju vårt favoritpojknamn till förstfödda sonen och har svårt att komma på något mer som jag tycker om. Men det är ju ett angenämt problem och vi har gott om tid på oss att fundera. Känns helt underbart idag!

Ååååh så skönt att höra! Grattis till det och wow grattis till ytterligare en son <3

Vad heter sonen? Jag har själv inga pojknamn som jag och mannen kommer överens om men jag själv Älskar Loke:D
  • Russin112
    Lofffsan skrev 2021-05-31 19:53:43 följande:

Ja det var verkligen sämsta tajmning ever. När man ändå tycker man har klarat sig så bra hittills! :(

Jag ska ringa till ultraljudsmottagningen onsdag fm och se vad de säger. Just nu har jag ju ingen symtom och gjorde även test idag.

Tack för omtanke <3

Och du får lycka till imorgon!! Vilken tid ska du dit? <3 kommer tänka på dig!Åh jag hoppas det, iaf om jag nu inte får komma åt att göra kub på onsdag!

Så typiskt, tror att du inte får gå dit även om ditt prov är negativt. Restriktioner är ju sådana att om någon i hushållet har covid ska andra vuxna också stanna hemma. Hoppas det löser sig på något vis och kanske att du blir erbjuden nipt gratis :)

Jag ska dit redan vid 08 och jag är så nervös, kan inte tänka på annat! Tack för det, skriver direkt efter :D <3
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO