• Vicki89

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Russin112 skrev 2021-05-18 18:04:40 följande:

Åh vad härligt! Jag förstår att du är nervös men förmodligen och förhoppningsvis ser allt bra ut. Vilken vecka och dag är du i på tisdag? :)

Jag har som sagt kub om 2 veckor och är såååå nervös jag med men oddsen är ju på vår sida:)

På tisdag kommer jag vara cirka 11+0, kanske 10+6.

Ja, jag är också nervös, men försöker att tänka att allt säkert är bra och skulle det inte vara får jag ta det då. Allt kommer säkert se fint ut för oss!

Hur mår du nu Russin? Fortfarande spökveckor?
    Lofffsan skrev 2021-05-18 18:30:20 följande:

Vad skönt att ha en plan! :) och att allt såg bra ut på proverna! Jag hoppas och tror allt ser bra ut. Men självklart är det skönt efter besöken!

Jag mår ju fortfarande väldigt illa, dagen innehöll två spyor och mycket vilande. Känns som det enda jag gör om dagarna... Hur mår du?

Jag har med kub om 2 veckor. Den 2 juni! Känns som en evighet dit... :(

Usch vad jobbigt att fortfarande må illa! Vilken vecka är du i nu? Du kommer säkert snart att må bättre!

Mitt illamående försvann förra veckan. Nu är jag mest väldigt trött på kvällarna och har väldigt ömma bröst. Och så spänner det i livmodern lite då och då.

Två veckor är verkligen lång tid när man väntar... Men jag tycker faktiskt att tiden går betydligt snabbare nu än i min förra graviditet. Tror det beror på att jag har fullt upp när jag kommer hem i och med att jag har en vild 1,5-åring här hemma, plus att det är en väldigt intensiv jobbperiod för mig som högstadielärare nu när betygen snart ska sättas. Kommer säkert kännas som att tiden går superlångsamt i sommar, men det får det gärna göra, för då är det ju semester! :D
  • Vicki89
    palettblad1 skrev 2021-05-19 09:43:11 följande:

Tack :D ja, detdär med illamåendet är ju dubbelt, man vill ju så gärna känna symptom, men det ÄR så lamslående att vara konstant illamående. Försöker att aldrig bli hungrig, men har också svårt att få i mig mat så det är svårt att undvika hunger liksom. Lever på mackor typ, hahaSpännande!! Gör du nipt privat eller kör man det inom regionen där du bor? Här är det bara privat och svindyrt, så om det blir nåt sånt för min del så blir det nog bara kub då det är mycket billigare. Mest för att få se bönan då!!

Vi gör det privat. Vi skulle börjat med IVF efter det här försöket med Letrozol, men slapp ju det i och med att jag blev gravid. Hade lagt undan massor av pengar till IVF:en, så nu använder vi en liten del av de pengarna till att göra NIPT privat. Har en bekant som fick fint resultat på KUB, men det visade sig att barnet visst hade kromosomavvikelse som hade visat sig på NIPT. Så jag vill gärna göra det den här gången. Förra gången gjorde jag bara KUB. Men ja, det är verkligen inte billigt!
  • Vicki89

Hakar på!

Russin112: vecka 12, (11+4) mår rätt bra, kub 1/6 och SUPERNERVÖS

Vicki89: vecka 11 (10+3 cirka), mår bra, svullen mage på kvällarna och ömma bröst men inte så trött eller illamående längre, så skönt! Har ultraljud och NIPT på tisdag (25 maj), både rädd, nervös och förväntansfull.

• Vicki89

Tack! Det gick jättebra idag, så himla nervöst när man väntar på att bebisen ska dyka upp där på skärmen, men där var den med ett hjärta som slog fint! Så overkligt att det är en liten bebis därinne som faktiskt ser ut som en bebis, med armar och ben. :O

Blev flyttad två dagar från 10+6 till 11+1 så bf blev den 12/12 nu. Så oerhört glad och tacksam, nu får vi bara vänta på svaret från NIPT och hoppas att det också ser bra ut.

• Vicki89
    Russin112 skrev 2021-05-25 20:12:23 följande:

Åååååh vad härligt att höra :D stort grattis! Måste kännas så skönt! :) <3 skönt att bli framflyttad också! Hur lång tid tar det att få svar? :)

De sa att det tar 4-14 dagar, hoppas på så snabbt som möjligt!
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2021-05-27 17:19:30 följande:

Måste dela med mig, jag har varit så otroligt orolig att bebisen har dött så jag klickade hem en begagnad doppler (ska funka från vecka 16) men testade ändå, hörde inget hjärta i början av veckan.... testade idag igen och hittade hjärtslagen! Det var verkligen helt fantastiskt:D svävar just nu!

Åh så härligt att få höra hjärtslagen! Och häftigt att du kunde hitta dem redan! Tror man ska vara lite försiktig med att använda doppler för mycket för att barnet kan bli stressat av det, men är inte helt säker. Men kan ju vara värt att kolla upp. Men då och då ska väl inte vara någon fara! :)
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2021-05-27 21:53:57 följande:

Verkligen helt fantastiskt:D

Ja jag har läst om det också men det verkar inte finnas någon riktig evidens på att det skadar barnet, jag läste någonstans att de kan bli vänsterhänta av det haha men jag har endast testat få minuter och kommer inte göra det igen förens jag fått ok av min bm:)

Haha jag är själv vänsterhänt, värre saker kan hända! Nej, men då är det säkert ingen fara!
  • Vicki89
    Lofffsan skrev 2021-05-27 22:29:09 följande:

Åh vad fantastiskt att få höra, och vilken lugnande känsla :) själv går jag och bara blir mer och mer orolig inför onsdag. Vill bara ha det gjort nu!

Hur tänker ni med vaccin nu om man får fråga efter fhm nya utlåtande? Vet att det är en känslig fråga så vill inte drömma ena eller andra val. Bara ha lite tankar <3 tycker själv det är svårt för jag har alltid varit för vaccinet i sig. Men nu när jag är gravid är jag osäker..

Jagtänkerox
    Lofffsan skrev 2021-05-27 22:29:09 följande:

Åh vad fantastiskt att få höra, och vilken lugnande känsla :) själv går jag och bara blir mer och mer orolig inför onsdag. Vill bara ha det gjort nu!

Hur tänker ni med vaccin nu om man får fråga efter fhm nya utlåtande? Vet att det är en känslig fråga så vill inte drömma ena eller andra val. Bara ha lite tankar <3 tycker själv det är svårt för jag har alltid varit för vaccinet i sig. Men nu när jag är gravid är jag osäker..

Jag tänker också vaccinera mig!
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2021-05-30 07:27:25 följande:

Glad morsdag till er alla. / min första morsdag!

Glad mors dag! <3
  • Vicki89

Hur mår ni nu allihop?

Jag är uppe och kissar på natten, så kissnödig att det nästan gör ont när jag vaknar. Och svullen mage på kvällen. Dricker mycket vatten också. Annars mår jag väldigt bra just nu! Tar någon tupplur vissa dagar, men inte alla. Känner mig piggare och glad!

Vi väntar på att få svar från NIPT. Där kommer vi också få veta kön och nu är jag så nyfiken så jag kan inte tänka på annat! Förra graviditeten var jag säker på att det var en pojke i magen och kallade honom till och med för ?han? innan jag visste - men det var faktiskt en pojke, så magkänslan hade rätt! Den här gången är jag jätteosäker. Så spännande är det! Har ni någon magkänsla om det är en pojke eller flicka i magen?

Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO