Inlägg från: Russin112 |Visa alla inlägg
  • Russin112

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Lofffsan skrev 2021-06-17 20:09:28 följande:

Woow vad häftigt, en liten pojk! :D och så skönt att allt såg bra ut! Nu kan du verkligen andas ut, och att veta att moderkakan är i framvägg gör att du vet att det också kan ta lite längre tid innan du känner någon rörelse! :)

Men åh vad jag blev glad nu för din skull!! <3

Ja men helt fantastiskt är dock i chock, var så säker på en tös. Kändes skönt att få veta moderkakans placering redan nu så jag inte oroar mig över att jag inte känner rörelser. Ett orosmoment mindre :p
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-06-18 13:39:58 följande:

Haha! 

Ja jag får hoppas det går över!

Ja gud jag har inte alls tålamod att vänta till fl så måste ta reda på könet :P

Hehe förstår dig, tycker typ det blir mer verkligen när man får reda på kön (även fast det inte spelar någon roll vilket kön det blir)

Tänk vad sjukt att vi ALLA är gravida nu. Sett att gamla tråden helt har dött ut? det trodde vi inte för 6 månader sedan minsann.
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-06-21 11:47:38 följande:

Grattis till pojken Russin! <3 Har ju en sedan innan (och snart en till), och killar är helt underbara!

Nu kan du ju börja fundera på namn på riktigt också! Har du någon idé om vad det kan tänkas bli för något?

Min son heter Gunnar, tar gärna emot förslag på namn som passar till, för jag har fortfarande ingen aning. Förra graviditeten vid den här tiden hade vi nog nästintill fastnat för ett namn, men den här gången har jag ingen aning. Funderar på Knut eller Harry, men Harry är kanske lite väl vanligt? kom gärna med förslag! Har inget riktigt favoritnamn än så länge, vilket känns lite tråkigt?

Idag gick jag in i vecka 16! Hurra! Magen syns verkligen på mig nu! Hur är det med er andra?

Tack :) åh ja känns fantastiskt med en liten son <3

Åh jag tycker pojknamn är så himla svårt! Hade de varit en tös hade det blivit Islyn men pojknamn är sååå svårt, tror Julian är det som just nu känns rätt men det kan mycket möjligt ändras redan till imorgon Hahah.

Harry är ju ett vanligt nu, Knut är fint. Ragnar eller Evert hade passat bra med Gunnar :)

Grattis till vecka 16 och magen! Jag har också fått liten mage men utan tajta kläder ser jag bara lite tjock ut än. Går väl snabbare för er som har barn sedan innan :)
  • Russin112
    Javelina skrev 2021-06-24 17:04:11 följande:

Hej på er alla!

Äntligen är rul avklarat, trodde jag skulle bli knäpp de sista veckorna av all väntan och oro. Oron sitter såklart i ändå men det var en milstolpe att få veta vem som bor i magen. En liten pojke :) och allt såg fint ut. Magen är riktigt stor redan och det är ingen som missar att man är gravid.

Satt och läste gamla inlägg från i somras/höstas när vi gjorde både ivf och letrozolkurer utan resultat och känner bara en sån tacksamhet att få uppleva detta mirakel.

Önskar er alla en fin midsommar!

Åååh stort grattis till din pojk :D så skönt att att såg bra ut! Kul med stor mage redan också, min är inte als så stor än, kunde lika gärna vara lite överviktig dock är jah ju bara i vecka 17 nu :)

Vi alla är verkligen så fantastiskt lyckligt lottade, tänk att det ÄNTLIGEN skulle få bli vår tur ändå <3
  • Russin112

Hej på er! Nu har det varit tyst här ett tag, hur mår ni alla? Hur har ni det med arbete? Jag gick på semester igår och får inte komma tillbaka efter det. Jag jobbar dock bara extra då jag pluggar men kändes ändå sjukt. Utöver det blev jag ÄNTLIGEN vaccinerad idag, så otroligt skönt att kunna slappna av lite:)

• Russin112
    Javelina skrev 2021-06-30 07:52:23 följande:

Låter alldeles underbart med semester och ledighet. Är företagare och kommer få kämpa på både före och efter förlossningen, vet inte hur jag fixar det om barnet får kolik...

Mår jättebra annars. Lite småkrämpor som hör till bara. Försöker röra på mig så mycket jag kan nu, blir nog svårare i höst.

Jättemysigt med sparkar och bus i magen, han är mest aktiv på eftermiddagarna och kvällarna. Är så nyfiken på hur han kommer se ut och vara. Längtar så oerhört mycket efter barnvagnspromenader och jollrande. Kan fortfarande inte förstå att detta faktiskt händer.

Har ni som har PCOS märkt någon skillnad på symptomen sen ni blev gravida? Det kanske är tillväxthormonerna som gör det men jag upplever överlag att allt hår växer snabbare.

Hoppas ni mår fantastiskt och njuter av graviditet och sommar!

Åh vad tufft, men då kanske du kan sätta dina egna arbetstider efter dina behov iaf:)

Skönt att höra att du och bebis mår bra, måste kännas helt fantastiskt med rörelser :D tror jag har känt lite puffar senaste dagarna :D

Jag har blivit hårig som en apa sedan graviditeten, även där jag har gjort laser har håret kommit tillbaka?
  • Russin112
    Javelina skrev 2021-06-30 07:52:23 följande:

Låter alldeles underbart med semester och ledighet. Är företagare och kommer få kämpa på både före och efter förlossningen, vet inte hur jag fixar det om barnet får kolik...

Mår jättebra annars. Lite småkrämpor som hör till bara. Försöker röra på mig så mycket jag kan nu, blir nog svårare i höst.

Jättemysigt med sparkar och bus i magen, han är mest aktiv på eftermiddagarna och kvällarna. Är så nyfiken på hur han kommer se ut och vara. Längtar så oerhört mycket efter barnvagnspromenader och jollrande. Kan fortfarande inte förstå att detta faktiskt händer.

Har ni som har PCOS märkt någon skillnad på symptomen sen ni blev gravida? Det kanske är tillväxthormonerna som gör det men jag upplever överlag att allt hår växer snabbare.

Hoppas ni mår fantastiskt och njuter av graviditet och sommar!

Åh vad tufft, men då kanske du kan sätta dina egna arbetstider efter dina behov iaf:)

Skönt att höra att du och bebis mår bra, måste kännas helt fantastiskt med rörelser :D tror jag har känt lite puffar senaste dagarna :D

Jag har blivit hårig som en apa sedan graviditeten, även där jag har gjort laser har håret kommit tillbaka?
    jjkkll2 skrev 2021-06-30 19:17:14 följande:

Åh skönt med semester! Hur känns det att inte få komma tillbaka? Ååh grattis till vaccinationen!

På måndag börjar jobba med sonen hemma så får se hur det går. Är visserligen bara under 3 veckor sen har jag 3 veckor semester. Jobbade samma dag som sonen föddes så hoppas på samma den här gången :)

Tack det känns toppen :)

Jäklar vilken tuffing, känner nu att jag aldrig hade kunnat jobba heltid gravid? riktiga kämpar som klarar det. Mina dagar består mest av vilande hehe.

Vilken vecka är du i nu?
  • Russin112
    Lofffsan skrev 2021-07-01 12:11:37 följande:

Jag mår tyvärr fortfarande illa, så är fortfarande sjukskriven men annars skulle jag gått på semester nu denna vecka. Hur mår du? :)

Samma här gällande jobbet. Har inte jobbat på flera månader känns det som och blir inget efter semestern heller.. Vad skönt med vaccinet :D då får du försöka njuta av semestern så mycket du kan!

Visst är det trist? Känns så långtråkigt (har ju bara jobbat få pass nu innan jag blev avstängd) Fy sjutton för fortsatt illamåendet, har du funderat på att testa akupunktur? Det hjälpte min syster under hennes graviditet.
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-07-02 14:34:43 följande:

Vad skönt :)

Haha är dock inte lika tuff denna gången känner mig mycket slitnare men det är nog för att jag är de haha! Men är tacksam över att kunna jobba hemifrån och slippa kokheta tunnelbanor med illamåendet.

Enligt app och ägglossning 8+2 enligt vul idag 8+6. Nu syntes de små armar och ben på klumpen.

Vilken vecka är du i? Rul snart?

Hoppas det blir lättare längre fram :) usch förstår det, har spytt ner ett pendeltåg i rusningstrafik (enda gången jag glömt påse förstås) det var ju sådär haha.

Men lilla bönan! Så söt hen är, en liten dinosaurie:D okej vad fort det går. jag är i vecka 18 idag (helt sjukt) och ska på RUL den 15de, längtar så!
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO