jjkkll2 skrev 2021-05-18 11:21:21 följande:
Jaa har såklart googlat sönder och just clearblue digitalt verkar fungera bäst för pcos. Jaa jag har haft ont i äggstockar igår och idag (därför jag chansade och tog äl-test igår). Tempar ju med Natural cycles så jag kommer ju kunna se sedan om de verkligen blev en ägglossning eller inte. Men man vill ju som med allt veta nununu om det faktiskt sker haha!
Javelina skrev 2021-05-18 06:50:45 följande:
Jag har i princip ingen ägglossning alls utan letrozol men efter att ha slutat med dem i december, blev jag gravid i februari. Däremot har cb's äl-tester alltid visat rätt för mig iaf, slutade med de billiga stickorna för de var så svårlästa.
Alltså vad ni ger mig hopp tjejer! Vet att min gyn sagt att för vissa så blir de faktiskt gravida när de slutar med letrozol eller tar en paus från det. Ja jag testade ju med både billig sticka och clearblue så vill hoppas/önska och tro att de blir en äl ändå. Känns kanske lite sent att ta en spruta ikväll liksom? Vet inte hur de påverkar ägglossningen om man tar en spruta så sent. Jag började blöda 28/4 så det är tre veckor sedan imorgon.
Wow häftigt ändå att du fick äl självmant utan letrozol. Har också haft känningar i äggstockarna därför jag chansade och tog äl-test. Jaa sambon är tvingad till sex igår och även idag (ifall att) haha.
Ja hon ska ringa någon gång under dagen, så får se vad hon säger och tycker. Så svårt det där när man inte har tillgång till vul/spruta.
Precis som Russin skriver finns ju ingen garanti att ÄL sker! Vissa med PCOS har alltid hög LH, även när äggblåsorna är små. Jag har alltid låg LH och när jag väl fick LH-stegring släppte ägget så det finns en chans absolut :D
Jag prövade CB digital och billig sticka i samma urin, CB blev positivt, stickan var "negativ" då andra strecket inte var lika starkt som första. Men jag fick ju uppenbarligen ÄL då jag är gravid nu! :D Såklart finns inga garantier men hoppas hoppas att det lilla ägget släpper! <3