Finns det en väg framåt?
Hej!
Jag har ett dilemma med en fru som har nästintill obefintlig sexlust på egen hand. Jag får alltid ta initiativ till sex men ibland när vi väl har sex tycker hon om det. Däremot så tänker hon själv aldrig på sex säger hon. Vi har haft det så här under hela vårt liv tillsammans och ibland grälat om det. Efter grälen uppstår ofta en ganska så intensiv sexperiod där hon också blir sugen. Då har vi mycket sex och det är nästan för intensivt. Problemet för min del är att jag trott att det varit andra orsaker som gjort att sexlusten försvunnit. Så jag har tagit mestadels ansvar för barnen, lagar all mat, städar, diskar, tvättar och renoverar hus. Hon säger att hon skäms och skäms att hon inte har mer sexlust men att det inte beror på mig. J
Jag känner att alla turer kring detta har gjort att jag har lite dåligt självförtroende då jag i min värld funderar på om hon fortfarande åtrår mig. Jag förstår inte heller varför hon bara blir kåt om vi grälar. Det känns väldigt destruktivt.
Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare, jag älskar henne av hela mitt hjärta men en del av mig längtar bort till någon som vill ha sex med mig. Vad ska jag göra?