Covid - när 1177 inte heller vet
Jag fick covid för drygt en vecka sedan .Har fortfarande rejäla symtom , främst hög feber och har meddelat min arbetsgivare att jag blir hemma minst veckan ut.
Så långt inga frågor frågetecknen gäller min familj
Maken är vaccinerad eftersom han jobbar inom äldreomsorgen. Han testade negativt i fredags och har inga symtom
Ena dottern hade troligtvis covid(typiska symtom) förra våren , men blev aldrig testad. Hon testade negativt i fredags och har inte haft symtom
Sonen hade covid i november. Han testade också negativt.
Jag ringde 1177 och fick besked att alla kunde återgå till sitt igår även om jag fortfarande har symtom.
Andra dottern hade inte haft covid. Hennes första prov blev fel vid analys , gjorde om testet och fick positivt svar idag!
Tilläggas bör att sonen har lite ont i halsen idag och fick stanna hemma På 1177s hemsida står det att covidprov inte ska tas på dem som haft covid senaste 6 månaderna och inte tas tas om vid negativt svar
Jag ringde alltså 1177 för att höra vad som gäller nu - och de hade inte en susning utan hitade och ditade medans den som svarade försökte läsa innantill på samma hemsida som jag själv läste på Det slutade med att den jag skulle bli kontaktad av en smittläkare under dagen, det har förstås inte hänt! Jag har gått med telefonen på mig hela dagen och inte vågat somna hur jäkla trött jag än är, men nada. Kan väl i och för sig förstå att de har mycket nu
Det jag undrar är alltså om någon varit med om liknande och VET vad som gäller ?
Förnyad karantän? Kan sonen provtas igen?
Jag undanber mig tyckande om vad som är lämpligt, de kan gärna vara hemma , men då ska det vara med giltiga intyg etc annars kan det bli rejäla problem!