Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Gifta sig rik

Såklart pengar spelar roll. Men i Sverige så är det fult att prata om det, det ska bara vara 100% kärlek.

• Anonym (Man)
    Anonym (Tomhet) skrev 2021-04-18 07:26:37 följande:

Jag fann lyckan tidigt i min man när jag var 18, vi älskade varandra extremt mycket.
    Han var ngr år äldre, han pluggade och startade företag, vi hade inget, allt byggdes upp efter hand 
    Jag var hans lilla trofé och behövde aldrig jobba efter gymnasiet, vi fick ett barn ihop strax innan jag fyllde 21.

För 6 år sedan dog han i en olycka, kvar stod jag med massa företag, hus, tonåring, men framförallt väldigt ensam.

Företagen ägs till 100% av mig men sköts av min syster och hans bror, jag gör lite grann, skriver under papper och får avstämningar ihop med jurister och styrelser.

Slutklämmen är, jag har allt materiellt och extremt bra ekonomiskt, men saknar min man.

Vågskålen - äga flera hundra miljoner och gå runt i huset själv, somna själv, eller som vi hade det för 20 år sedan, lite halv bra ekonomiskt men ha varandra, hade valt det sistnämnda alla dagar och ett vanligt hus, grillat med grannar och ägt en bil.
    Mitt barn hade inte saknat sin pappa, och jag min livspartner.

Pengar är en nyckel för ett enkelt liv, men de är väldigt tysta och frånvarande när du ska sova och när man äter.

Gå in i en relation med kärlek, för pengar är inte allt.

Nu hade ni otur med olyckan, beklagar. Jag förstår att man skulle välja gemenskap och kärlek framför pengar och ensamhet. Men man kan ha/få båda.
Svar på tråden Gifta sig rik