Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Ska det vara olagligt att förneka förintelsen?

Martinetto skrev 2021-04-20 09:54:06 följande:

för att vända på frågan:

Varför är det så viktigt för att förbjuda folk att ge uttryck för sin tro att förintelsen inte har inträffat?

När anser du att det är en förnekelse? 4 miljoner döda? Finns det någon gräns där?

Vilka andra lögner vill du förbjuda folk för att sprida? Vilka rekvisit bör vi ha?
    När Löfven pratade om VPKs historia så var det ren och skär lögn, borde inte han straffas? 

Svara först på frågan som jag ställt. Varför är det så viktigt för dig att man ska ha rätt att sprida lögnen om att förintelsen inte har inträffat?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Martinetto skrev 2021-04-20 10:27:47 följande:
    Jag gillar yttrandefrihet men det gör inte du

Till skillnad mot dig så förstår jag att även yttrandefriheten har gränser och det är redan idag förbjudet att sprida hat och hot och självklart borde det även vara förbjudet att sprida påståendet att förintelsen inte har ägt rum ett påstående som är en grov kränkning mot de miljontals judar, romer och oliktänkande som fick sätta livet till under andra världskriget. Att förneka förintelsen bör jämställas med ett hatbrott.

Du har fortfarande inte svarat på frågan varför det är så viktigt för dig att folk ska ha rätt att sprida lögnen att förintelsen inte har inträffat.

• KillBill
    Martin1990 skrev 2021-04-20 17:21:31 följande:
    Det är ingen idé, de du diskuterar med förstår inte hur det hade påverkat samhällskroppen s.a.s. Tror inte man kan förvänta sig så mycket mer av någon som svarar "Varför är det så viktigt för dig att få förneka förintelsen då?!?!"
    Lagen om hets mot folkgrupp inskränker redan yttrandefriheten varför är det fel att utvidga den lagen så att förnekelse av förintelsen klassas som hets mot folkgrupp? 
  • KillBill
    Martinetto skrev 2021-04-20 18:15:53 följande:
    Yttrandefrihet är grunden i en demokrati. Länder som Tyskland, Österrike, Belgien, Frankrike, Israel, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Portugal och Schweiz har förbjudit lögnaktiga påståenden om att förintelsen aldrig har inträffat och dessa länder anses fortfarande vara demokratier och anses fortfarande ha yttrandefrihet. 

Det finns gränser för yttrandefrihet och att sprida hat och hot är förbjudet. Förintelseförnekelse bör också vara förbjudet och likställas med hatbrott. Om den parlamentariska utredningen kommer fram till att det även ska vara förbjudet att förneka kommunismens brott mot mänskligheten så är det bara bra. 
  • KillBill
    Friger skrev 2021-04-20 19:13:46 följande:
    Vad tusan säger du? Hoppas att ditt hat plockas bort från tråden och att du förhindras från att sprida hat på FL. 
  • KillBill
    Friger skrev 2021-04-20 19:13:46 följande:

Du visar med all tydlighet att du inte greppat vad vi pratar om. Det är inte åsikten som ska förbjudas det är handlingen. Du är självklart fri att inte tro att förintelsen inte har inträffat men det ska inte vara tillåtet att sprida lögnen att förintelsen inte har inträffat. 

• KillBill
    Friger skrev 2021-04-20 19:48:46 följande:
    Handling är att genomföra en förintelsen. Jag håller med om att det ska vara förbjudet.

Åsikt är att sprida åsikten om att förintelsen var jättebra eller att den inte ägt rum. Det ska vara tillåtet enligt mig.

Jag tror också att förintelsen ägt rum. Det är ingen kontroversiell åsikt. Den kontroversiella åsikten är den motsatta. Just därför måste den försvaras.

Yttrandefrihet är till att försvara dom kontroversiella åsikterna. Ibland är det nämligen så att tokarna har rätt.

Det är förbjudet att sprida hat. Det bör självklart också vara förbjudet att sprida lögnen om att förintelsen aldrig har hänt ett påstående som uppfattas som hat av förintelsens miljontals offer.

• KillBill
    Friger skrev 2021-04-20 20:10:55 följande:
    Du visar och sprider ett uppenbart hat mot dom som förnekar förintelsen.

Ska du ha 10år eller 20år på vatten och bröd?

• KillBill
    Friger skrev 2021-04-20 20:26:04 följande:
    Ligger något i bilden du la upp. För övrigt har ordet blivit väldigt urvattnat. Alla är ju nazister, rasister och fascister numera. Det har blivit ett skällsord om alla som inte tycker som du.

Du får passa dig, urvattnar du begreppet för mycket kommer någon snart att resa sig och ropa ut. "Dom kallar mig nazist". "Jag säger, ja jag är nazist" Jag tror på broderskap, systerskap och jämlikhet. Jag... vill minnas att H va någon typ av socialdemokrat. Fast utan demokrat då... :P

Om du tycker att det ligger något i bilden jag la upp blir jag osäker på om du förstod ironin. 

• KillBill

SDs Polska systerparti går från ord till handling..

"Den polska nationalkonservativa regeringen har satt in före detta premiärministern Beata Szydlo i styrelsen för museet Auschwitz-Birkenau. Syftet med att omstöpa det historiska minnet är att legitimera de diktatoriska ledarnas maktinnehav"

www.dn.se/kultur/michael-winiarski-ingreppet-mot-auschwitzmuseet-ar-annu-ett-forsok-att-skriva-om-historien/

Svar på tråden Ska det vara olagligt att förneka förintelsen?