Ska det vara olagligt att förneka förintelsen?
Det går inte förbjuda folk att vara idioter ...
Det går inte förbjuda folk att vara idioter ...
Och i socialdemokraternas Sverige tvingas vissa lärare hoppa över förintelsen i historieundervisningen.
Kanske något att ta tag i innan ett förbud?
Ingen "kände" om samordnaren var en socialdemokrat, dock så finns det väldigt många förintelseförnekare bland sossarna. Många tror att det är nazister och andra högerextremister som förnekar förintelsen. De glömmer dock bort att förintelseförnekelse är vanligt bland anhängarna av en viss fredlig religion.
Nu är det väl just S som vill agera mot denna typ av händelser medan du och andra verkar tycka att den är mindre viktigt..
Inte behöver väl Socialdemokraterna införa tankeförbud för att ta tag i sina egna interna problem med antisemitism?!
Har det varit några som passat på att förneka förintelsen nu medan det fortfarande är lagligt?
Inte?
Tänkte väl det. Väldigt få vill framställa sig som dum i huvudet bara för att det är lagligt.
Olagligt vet jag inte om jag tycker att det ska vara, men något straff borde väl Förintelseförnekarna få, men i vilken form vet jag inte. Det är bara synd att så många förnekar Förintelsen, tycker jag.
Sprida lögner är ju såssarnas paradgren. Klart att de inte vill ha konkurrens.
En dryg vecka mellan kretinregeringens avsikt att förbjuda förintelseförnekelse och den oduglige utrikesministerns uttalande om Seyfo som "massövergrepp", (för att inte göra folkmordsförnekaren sultan Erdogan på dåligt humör).
Den moderatledda alliansregeringen har trotsat riksdagens beslut att att kategorisera mordet på 1,5 miljoner kristna för folkmord. Moderaterna vägrade att kalla Seyfo för folkmord eftersom man inte ville stöta sig med det officiella turkiska systerpartiet AKP och dess ledare Recep Tayyip Erdo?an.
Den rödgröna regeringen har fortsatt med samma politik. Socialdemokraterna vill inte stöta sig med Turkiet eftersom man befarar att detta kan riskera flyktingavtalet med Turkiet.
Både M och S är lika stora kålsupare i detta och det inträffade är ett argument för en skärpt lagstiftning.