Anonym (Peter) skrev 2021-04-16 17:10:30 följande:
Det är klart du inte vill göra slut med en kvinna i sin prime ålder. Men vad gör du när hon är dömd för misshandel mot ditt ex? Mamman till dina barn kommer alltid att vara viktigare än ens nuvarande partner. De är utbytbara jämförbart mot exet. Hon kommer alltid att vara mamma till ditt barn.
Dessutom verkar inte din nuvarande ha allt på ställ, så att säga? Det har slätt slint i att hon inte förstår sin plats som din flickvän och inte mamma till din dotter. På sättet du kör över ditt ex låter inte bra. Troligen lär ditt ex byta partner en dag hon med. Föreställ dig att hon kör samma race som dig och skaffar ny pappa till dottern och sakta knuffar ut dig. Damerna har alltid förtur som mammor, tyvärr, i systemet så hon kan lättare ordna det här.
Mitt råd är att göra dig av med lammköttet nu och skaffa dig en vettig och snyggare dam än psykot du har nu. Det finns många fasta kroppar i intelligent form i 20-25 du kan få!
Det där säger mer om dig och ditt sätt att se på kvinnor. Ja, tyvärr är ju min tjej gravid också och har som sagt henne som mamma till mina barn alla dagar i veckan. Hon är kvinnan jag ska spendera mitt liv med och ingen annan.
Barn är inga leksaker och jag tänker inte släppa min dotter till ett psykiskt vrak och hennes svin till pojkvän som behandlar min dotter illa.
Jag tänker inte byta ut min tjej och exet har INTE förtur före exet som är en patetisk ursäkt till mor för att tala ren svenska.
Hon är mer än en flickvän för mig och har en roll som extramamma. Det kanske du har svårt att ta till dig, du kanske inte varit i samma situation någon gång.
Hoppas du berättar för din tjej att hon är utbytbar.
Diskussionen handlar inte om att jag funderar på att lämna tjejen utan på hur jag ska gå vidare med förhör och med vårdnadstvist