Anonym (B) skrev 2021-04-17 16:51:06 följande:
Exet är uppriven efter bråket, klart hon skriker och arg när ts kommer tillbaka. Den nya verkar lugn eftersom hon står och diskar.
Ts skriver i sitt allra första inlägg att exet visar upp sina skador, långt senare framkommer att den nya också har skador. Det framkommer när flera påtalar att även hon verkar labil och gränslös. Det får mig att tvivla lite om det faktiskt finns skador på den nya, det borde i så fall framkommit i samma veva ts skapade denna tråd.
Exet polisanmäler, den nya vägrar. Varför om det är försvar? Den nya riskerar att få ett åtal och en dom på sig, väldigt korkat att ta den risken om det är ett försvar från hennes sida.
Jag tycker hela situation kring allt detta låter märklig. Men det är min analys
Om exet hade såna skador så jo, hon borde ha åkt direkt till läkare pga smärtan om inte annat. Att den andra står och diskar, ja alla måste inte springa omkring som huvudlösa höns bara för att de varit med om en konfrontation.
Det var ts själv som fotade skadorna, det var han som upptäckte dem och inte tjejen som sa nåt. Jag har nog missat vad du menar att den nya skulle vara labil, ts beskriver henne iaf inte så i trådstarten men jag har inte läst alla hans kommentarer.
För att hon inte vill ha med exet att göra, det är en väldigt rimlig förklaring. Jag väntar bara på som sagt att hon gör slut med ts för att slippa hela cirkusen. Den nya tjejen kanske inser att det behövs nån slags bevis om man ska anmäla någon eller så känner hon inte att det är värt det eller någon annan förklaring. Eftersom hon själv fått en anmälan mot sig så gör hon iaf bäst i att prata med polisen om vad som hänt, en motanmälan leder nog inte långt men det kommer iaf inte ha någon större inverkan på exets anmälan, de måste ändå behandlas som två separata ärenden.
Nja, inte så märklig faktiskt. Det finns definitivt en tänkbar förklaring till vad som hänt. Jag ser det fortfarande som att det är exet som åkte dit och startade ett slagsmål men fick tillbaka lika bra som hon gav. Arga katter osv...