Ansvarslöst el ej som förälder. Svara gärna både tjejer och killar
handlingar i livet om rätt och fel.???? mycke är nog enligt lag kanske inte ok. Men vårat rättssystem är ju antingen svart el vitt. Men jag anser inte att livet i helhet är bara svart el vitt.. gör jag fel som låter min son (14 år) på avlägsen plats med mig vid sidan i BILEN träna på växling, kortare körning, inbromsning.för att lära sig grunder och få erfarenhet?. Enligt lagen ja för han får inte övningsköra bil förren 15 åh någonting( orkar inte kolla de nu exakt)Detta kan man ju vända. Om jag tränar upp min kille i x antal timmar. När han har tagit körkortet för A-traktor och åker ut i trafiken samma dag tillsammans med polaren som också tagit kortet samma dag men aldrig suttit bakom ratten. Vem skulle du vilja åker förbi din sons dagis när han sliter sig ur händerna och springer rakt ut i trafiken framför traktorn. Killen som behöver fundera på vart bromsen är eller han som har "erfarenhet" av att köra och trycker bromsen direkt. ??Killen blev svårt skadad och dog senare pga sina skador när kompisen körde. Fast när sonen bromsade 1.5sek tidigare pga av sin erfaren så studsade lillkillen mot stötfångaren och tappade balansen och föll mot marken åh mamma hann ikapp killen åh kunde ta honom i sin famn. Va de då fel/ansvarslöst av mig som förälder att ge min son grunderna av min erfarenhet hemma på gården när han va 14 år. Vad tycker ni?