Inlägg från: Anonym (Snigelfrun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snigelfrun)

Trailrunning, långlöpning, intervaller och löpning överlag!

Här är nog fler gravida och nyblivna mammor som sitter i soffan än löpare, om jag säger så.

Själv är jag förbi det där och har nu just börjat lyssna på Maratonpodden på Spotify, har bara hunnit kanske 7 avsnitt då de är långa och de hände ju några år tillbaka i tiden också, typ 2014.

Ändå spännande att höra lite djupare hur stjärnorna resonerar, hur de peppar och preppar samt vad de tänkt under sina mest lyckade /misslyckade lopp.

Själv hittade jag löpningen sent i livet och nu försöker jag hitta tillbaka efter corona, men en fin dag kan det bli 12-25 km beroende på väder och känsla.

Skåneleden längs havet Helsingborg- Råå- Rydebäck- Landskrona (Borstahusen) är kuperad med lite trappor och branter och något kreatursstaket man ska över samt om jag viker av neråt hoppa på stenar i tången några hundra meter, så man kan väl kalla det en form av trail kanske. Och sen rör jag mig inåt landet och uppför Glumslövs backar en bit tillbaka, då är det ärkejobbigt men också tillfredsställande.

Svar på tråden Trailrunning, långlöpning, intervaller och löpning överlag!