Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Har du varit otrogen?

Anonym (Känner mig unik, men nej.) skrev 2021-04-11 19:14:45 följande:

Jag har aldrig vart det. Jag är vad jag vet den enda kvinnan i min bekantskapskrets (männen är jag mer osäker på) som inte vart det.

Var med på en tjejresa till Ayia Napa för 10 år sen och tänkte aldrig igen. Skulle inte bli medbjuden heller. Blev grymt besviken på mina vänner där. Varenda en av dem vänstrade och jag mådde fysiskt dåligt när de pratade förlovning, skaffa barn, bli sambo osv. med sina pojkvänner som ingenting hade hänt efteråt. Bara kliade i hela kroppen att skrika ut vilka äckliga slampor de är egentligen.

Hatten av för digSkål
  • Anonym (FYI)
    Kungsholmsbo skrev 2021-09-16 22:31:50 följande:
    Seså, ge sitt äktenskap 10 år till så sitter du där med en älskare och vet varken hur det gick till eller vad du ska ta sig till? Och helt ärligt - att kalla sina vänner för äckliga slanor. Det lät inget vidare att ha en kompis som kallar en för det. Om ärlighet varar längst så tycker jag du ska göra slut med dina vänner och hitta några som du inte tycker är äckliga slampor. Eller är det svårt att erkänna hur man känner? Kanske blir man av med vänskapen då? För det vill man ju inte - vem ska man gå på aw med då? (Ja du tänkte rätt - resonemanget går att applicera på otrohet) Men eftersom du nu är så rättskaffens så tycker jag att du står upp för att vara ärlig i alla lägen och erkänner vad du egentligen känner för dina vänner. Inte mer än rätt - potato - potato liksom?.

Kul att FYI skålade också. Säger ju allt om honom.
    Och tyvärr säger detta allt om dig...
  • Anonym (FYI)
    Kungsholmsbo skrev 2021-09-16 23:13:33 följande:
    Ja, det säger bros before hoes. Jag är ej otrogen mot min underbare man - men jag anser inte att otrohet är så illa heller. Eftersom jag är realist. Men om man går på ärlighetsbogen, som både du och hon som anser att hennes vänner är äckliga slampor gör, och det är så oerhört viktigt i alla lägen - då säger man INTE att ens vänner är äckliga slampor bakom deras ryggar. Utan man säger det till dem. För mig är det exakt samma sak.
    Jag vet att du inte tycker otrohet är så illa. Men jag kommer inte ihåg om du sagt att du blivit utsatt för otrohet.
    Jag får tro dig på ditt ord vad det gäller ditt förhållande med din man. Men dom flesta tycker nog otrohet är ett av de största svek man kan utsättas för i ett monogamt förhållande. Tillräckligt för att bryta upp förhållandet.
    Kanske några av männen i "Känner mig uniks" tjejkompisgäng hade tyckt det var en dealbraker, OM dom fått reda på det.

Det jag skålade för var att hon inte bar sig åt som svin utan stod emot och höll på sin uppfattning. Inte att hon håller tyst om vad hon tänker om dom...Å andra sidan...
    Är du säker på att hon inte tagit upp vad hon tycker med dom? 
    Enda jag sett är detta och det uppfattade jag som hur hon kände då.

"Bara kliade i hela kroppen att skrika ut vilka äckliga slampor de är egentligen."

• Anonym (FYI)
    Kungsholmsbo skrev 2021-09-16 23:13:33 följande:
    Ja, det säger bros before hoes. Jag är ej otrogen mot min underbare man - men jag anser inte att otrohet är så illa heller. Eftersom jag är realist. Men om man går på ärlighetsbogen, som både du och hon som anser att hennes vänner är äckliga slampor gör, och det är så oerhört viktigt i alla lägen - då säger man INTE att ens vänner är äckliga slampor bakom deras ryggar. Utan man säger det till dem. För mig är det exakt samma sak.
    Och vad mig anbelangar säger det ingenting att du påstår att du inte är otrogen mot din underbara man. Du kan vara poly, swinger, ha öppet förhållande, eller på annat sätt kommit överens med din man att du får ligga med andra...Allt är möjlig här på FL. Och då är du ju inte otrogen.
  • Anonym (FYI)
    AMPEG skrev 2021-09-20 09:19:17 följande:

Hur definierar man otrogen? Räcker det att tanken på att ha sex med någon annan finns?

Det är upp till varje par att komma överens om var deras gräns går.
  • Anonym (FYI)
    Robert 558 skrev 2021-09-20 10:52:36 följande:
    En bra gräns tycker jag är att bara göra det som skulle vara ok även om partnern var med. 

Aldrig varit otrogen, trots att jag haft möjligheten. Snart 1,5 år sedan min tjej valde att rikta fokus mot en annan man, smärtan är fortfarande monumental. 
    Jo, så är det naturligtvis. Men även där måste man vara överens, och ha respekt för den överenskommelsen, annars kan det gå som med dig och din tjej.
    Det skall i min värld inte ens behöva vara en överenskommelse som man skall förhandla om. Det skall vara naturligt. Tyvärr har jag förstått genom FL att man nästan behöver skriftligt på det.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Nä men) skrev 2021-09-26 20:33:54 följande:

Så ungefär 50% av kvinnorna och lite mindre bland männen. Se där. Och folk ser otrogna som det värsta som finns ungefär. Ändå är det så vanligt.

Av totalt 70 röster...???
    Det måste ju representera svenska folketObestämd
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2021-09-29 15:46:16 följande:
    Nejdå, de där mätningarna du talar om säger lite olika, vissa säger 50% och andra säger runt 30%. Men givetvis väljer de som förespråkar otrohet  att se det som 50% eller helst 100% för det normaliserar deras agerande.... typ titta här, jag är inte den enda skithögen,. häften av alla människor gör så... så mao är jag inte en sån stor skithög ändå.... det man missar är ju att det spelar liksom ingen roll om 50% gör så eller 30% eftersom det inte är antalet idioter som gör så som avgör om det är ok eller inte utan vilka konsekvenser det man gör får för den drabbade och ja, faktisk så bli den som drabbas av sånt svineri lika ledsen och förnedrad oavsett om det är 30% eller 50%.
    Ordinär Man skrev 2021-09-29 22:57:38 följande:
    Vi säger väl 30% då, precis som det skulle göra skillnad.
    Herregud... Var det inte det (man) sa...??

Svar på tråden Har du varit otrogen?