Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Hjälp med att hålla i en Äslaläsrutin

Läste godnattsaga varje kväll. Läste sen tillsammans - han första stycket och jag sen. Läsläxa 20 minuter några ggr i veckan. Läste i datorspelen. Köpte konstant nya böcker att läsa - har hyllor fulla av halv- eller olästa saker, sa heller aldrig nej till att köpa en bok de fåtal ggr han kunde tänka sig nån specifik bok. Olästa biblioteksböcker kom hem från skolbiblioteket, de låg olästa på köksbordet en vecka innan de byttes ut mot nya, termin efter annan. Hade det pågått ännu  en termin hade jag sagt till läraren att jag vägrar ha honom släpa hem fler böcker. Ville han tjäna ihop pengar till något gav 30 minuters läsning lika mycket som en timmes gräsklippning.  Han fick läsa i bilen medan vi ändå bara transporterade oss, och räkna det till att tjäna ihop pengar.

Har gett upp. Han läser det han måste i skolan. Han har sin fars läsgener - så lite som möjligt. Så det beror på vilken sorst barn man får, en del älskar att läsa (jag) och en del hata det (den andra föräldern, och sonen).

Svar på tråden Hjälp med att hålla i en Äslaläsrutin