Inlägg från: Anonym (facebook) |Visa alla inlägg
  • Anonym (facebook)

Hur lång tid ska barnen vara på förskola.

Ebba24689 skrev 2021-04-07 15:01:41 följande:

Jag har 2 barn som är 4 och 2 år och  gå på OB förskola eftersom jag jobba heltid som undersköterska och papa jobba på havet [ han är borta 2 veckor och är hemma 1 månad).De 2 veckor han jobba, så jobba han 168 timmar. Förskola vill att barnen ska vara hemma hela månad när pappa är hemma och barnen för bara komma till skola dem 2 veckor han är borta. Även då, när han är hemma, har han andra grejer att göra, och  några dag måste jobba hemifrån för jobbet.
    Är det så det fungera för andra föräldrarna som ha sådan jobb som min man? Hur många dag eller tid ska barnen då vara på förskola? För jag känna att det konstig att barnen ska vara hemma en hel månad, även då vi betala för det. 

Hej! Detta är ett gissel, och olika kommuner tolkar det helt olika. Det finns många familjer där ena föräldern jobbar på fartyg eller inom offshoreindustri eller som hyrsköterska i norge eller liknande som brottas med frågan. Jag föreslår att du går med i facebookgruppen sjömanshustrur, där kan du få tips och erfarenhter från andra i liknade situation!
Svar på tråden Hur lång tid ska barnen vara på förskola.