Inlägg från: Linnie |Visa alla inlägg
  • Linnie

Feminister som är tillsammans/gifter sig med vita män

Mimosa86 skrev 2021-04-06 21:02:27 följande:

Varför skulle jag inte vilja vara gift med en man bara för att jag anser att han ska ha samma rättigheter och skyldigheter som jag här i världen?

Märkligt resonemang.

Du behöver läsa på om feminism. Det är ganska enkelt. Ett googleklick bort.

Sen finns det radikalfeministen där vissa avskyr män. Och de har med all säkerhet valt bort män ur sina liv. Men du kan vara lugn, deras mansförakt utgör ingen fysisk fara för dig. Du kan sova gott om natten. Du kan fortfarande röra sig ute oavsett hur mörkt det är. Du behöver inte ringa dina föräldrar eller en vän när du är på väg hem. Ingen nyckelknippa i handen. För ingen argsint feminist kommer skrämma eller våldföra sig på dig.

++++1000
  • Linnie
    Tiopoängare skrev 2021-04-27 01:49:35 följande:
    Även tiden som läggs på hushållsarbete kan ifrågasättas. Kvinnan tycker att 20h hushållsarbete måste göras varje helg och utför själv 10h av dessa. Mannen tycker det räcker med 12h och gör därför de 2 sista timmarna. Vem har rätt?

Personligen har jag lagt oceaner av tid på att skjutsa mina barn och hjälpa dem med skolarbete. Detta ger av okänd anledning 0 timmars ansvar.
    Varken mannen eller kvinnan har rätt! Både 12 och 20 h är åt helvete för mycket att lägga på hushållsarbete för en helg!

Fast det där beror ju inte på kvinna/man utan är mer på individnivå.

Själv gör jag så lite hushållsarbete jag kan leva med för att ändå få det trivsamt och rent.

Men det finns otroligt mycket hushållsarbete som görs helt i onödan, om några timmar kommer det se likadant ut igen, särskilt om man har små barn. (Vilket jag inte har själv, men har erfarenhet av andras barn.) 

Vad är det för skala du hittat på där skjuts av barn och läxhjälp inte ger uppskattning eller "0 h ansvar"? Eller är det din fru som hittat på det? Aldrig hört om något liknande.
Svar på tråden Feminister som är tillsammans/gifter sig med vita män