Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Feminister som är tillsammans/gifter sig med vita män

Flash Gordon skrev 2021-04-08 10:17:55 följande:
    Frågan är ju felställd: varför skulle någon vit man vilja gifta sig med en feminist?
    Åh, jag har gjort det - skälet var väl främst att jag älskade henne och att det kändes rätt.

Jag är definitivt inte ensam om att ha gjort detta - feminister är möjligen skrämmande för incelhögern men inte för vanliga män.
  • FDFMGA
    Postman skrev 2021-04-08 13:40:45 följande:
    Vanliga män tycker nog inte att feminister är skrämmande men många avskyr dom och undviker dom. De flesta kvinnor som kallar sig för feminister är egentligen inte så mycket feminister när det väl kommer till kritan. Feminism är ju i grunden sexistiskt och ojämställt.
    Nej, få feminister anser nog att de står för det du anser att feminismen står för.

Men samtidigt är det nog få män som tror på de sagor några kvinnohatare postar på FL. Min egen gissning är att det finns några "män" som lockas till FL just för att majoriteten av användarna här är kvinnor och här får de möjlighet att skrivskrika sin frustration inför ett kvinnoauditorium , inte sällan är det feminismen som ges skulden till att dessa "män" inte förmår attrahera kvinnor.

Förmodligen anser sig de flesta kvinnor i Sverige vara feminister och de flesta av dessa är ihop med just vita män.
  • FDFMGA
    Challenger skrev 2021-04-08 14:46:25 följande:
    Jag skulle tro att enbart cirka 5% av kvinnorna anser sig vara feminister. Vad har du för källa på att över 50% av kvinnorna identifierar sig som feminister? 
    Hmm, till och med KD-ledaren Ebba Busch anser sig ju vara feminist.

Jag tror att din tro bottnar i att du läst för mycket av sagorna antifeministerna postar på olika sociala forum.

Jag tror att dessa gossar lever i en ren fantasivärld.
Svar på tråden Feminister som är tillsammans/gifter sig med vita män