Flash Gordon skrev 2021-04-09 14:14:01 följande:
Av nyfkenhet: hur hanterar du (och ni) det faktum är du, enligt denna ideologi, i mångt och mycket själv är skyldig till dessa påstådda "missförhållanden"?
Jag har själv sett vita män som absolut "erkänner sina synder" och erkänner att de är en del av "patriarkatet" och bla bla bla ... allt det där ...
... men som sedan ändå lägger in en snus under läppen och automatiskt går mot bilens förarsäte.
Här talas ofta om hur förskräckliga feminister är och att de hatar män. Men vad ska vi säga om dessa män som kallar sig feminister, går med tagelskjorta på och krälar i stoftet inför varje kvinna som ens andas om patriarkatet? De som ber om ursäkt för sin existens och tar på sig skulden för tidigare generationers misstag? En del kanske gör det för att få ligga men det finns de som faktiskt tror på det de gör. I synnerhet yngre "kulturmän" i storstäderna verkar vara överrepresenterade i gruppen. Jag läser gärna relationsromaner och nästa alla manliga författare är skoningslösa mot sina manliga karaktärer, de är antingen patetiska eller svin, eller både-och. Medan kvinnorna är vackra och starka, dock inte goda.
Min generations kulturmän, som Horace Engdahl och "Jon Kladd", var fel ute på sitt sätt, men de yngre verkar ha helt gått vilse bland dagens genuskorrekta dimridåer...