• JosHed

BIM maj

ugglans skrev 2021-05-03 20:57:19 följande:

Hur lång tid tar det för era äl-test att sjunka (alltså bli väldigt svaga) efter ägglossning? Är 2 dagar sedan jag hade ägglossning och den är fortfarande lika stark..

Jag följde det som stod på förpackningen att sluta testa när den blev positivt :) antar att de efter det kan vara missvisande :)
  • JosHed
    Stjärnhimmeln skrev 2021-05-04 10:56:35 följande:

Kan ju inte låta bli att dela. Det ökar fin!!

Tjoho! Vilket fint plus :D
  • JosHed
    tmh skrev 2021-05-04 14:22:34 följande:

Vill någon hjälpa mig att tolka testerna. Är samma test men olika ljus och vinkel.

BIM + 3 och ingen mens i sikte

Tycker jag kan se något väldigt svagt? Kan lägga in hur mitt såg ut på BIM-5 (men plussade supertidigt denna gång). Detta var positivt:

• JosHed

Alltså på denna ser jag absolut, men ser även på orginalet något svagt svagt! Du kan ju haft ägglossning några dagar senare än du brukar och därför är det så svagt nu? Borde blivit starkare imorgon eller övermorgon :D 

tmh skrev 2021-05-04 15:04:54 följande:
    Kan visa en bild när jag gjort den mörkare.

Men tror bara jag inbillar mig att jag ser något eller att jag vinklat testet så att det ska synas

• JosHed

Ser ingenting på dessa teser. Men är ett tag kvar till BIM va? Då kan det ju vara för tidigt :) 

mangelica skrev 2021-05-06 07:41:50 följande:

Morgonens test. Äl+10. Bim-4. Super blanka dem med, nu börjar hoppet att tryta litegrann. Enligt min nc app så skedde min äl först på dag 15. Med sedan har den ändrat den till dag 16. Men jag har utgått från dag 15 som äl dag då jag morgonen dag 16 hade min tempraturökning.

Ja vi får se, känns lite tidigt ännu men börjar inse att det nog inte tagit sig denna gången.
  • JosHed
    mangelica skrev 2021-05-06 12:26:19 följande:
    Okey, tack för att du tittade :). Jag har bim-4 eller bim-5 idag, så jag håller nog hoppet uppe ett litetvtag till :)<3
    Ja men det är ju tidigt, finns fortfarande chans! Min förra gravidtet testade jag 5 dagar innan, helt blankt. Och sen dagen innan fann ett litet streck :) 
  • JosHed
    lilly439 skrev 2021-05-06 20:08:32 följande:

Jag fick positivt ägglossningstest idag vid lunch. Ett digitalt.

Tror ni det är för sent med sex nu ikväll?

Positivt ÄL-test säger att ägglossningen sker om 24-48 timmar och sen lever ägget 24 timmar :) så kör ligga i tre dygn framåt så har ni prickat!
  • JosHed
    mangelica skrev 2021-05-07 07:35:15 följande:

Dagens test! Äl+11. bim-3 eller -4.

Igår fick jag en ljusrosa flytning. Även väldigt ömma bröst och bröstvårtor. Temperaturen är idag fortsatt hög och jag kunde ana ett streck på den bredare stickan idag på riktigt. Men efter avläsningstiden så försvann sträcket! Någonnsom varit med om liknande?. Svårt att få på bild men hoppas ni ser något :). Jag har hopp! Om ägget fäste igår så blir det ju super tidigt även idag att testa.

Ser tyvärr inget på bilderna, men håller tummen och tårna att ni plussat starkt snart ?? På RFSU så blir strecken sjukt mycket svagare några timmar efter (och man kan typ inte läsa av dem för ens efter 5 min, så är ett kort fönster på typ 30 sekunder xD) så kanske är likadant med dessa?
  • JosHed
    Jojjans skrev 2021-05-09 06:20:05 följande:

Men HERREGUD! Jag var helt säker på att det var kört efter mitt test i onsdags. Har haft mina misstankar om att äl kom senare än den brukar tyckte jag tog hänsyn till det när jag tog mitt test i onsdags som var HELT blankt. Men när jag fortfarande inte fått min mens så tog jag ett till test och visst är det väl ingen tvekan? Vad sjukt! Jag har inte ens några symtom, och brukar alltid känna massor redan innan bim!

Grattis!!!! :D
  • JosHed
    Fjonkis skrev 2021-05-09 08:46:11 följande:

Hörrni!! Ser ni strecket?

Det är rosa och syns tydligt i verkligheten Detta måste vara positivt? Visste att jag måste vara gravid när jag har så himla ont i brösten! Wow! Ska ta ett digitalt imorgon.

Ser något smalt! Spännande med digitala!
Svar på tråden BIM maj