• Jojjans

BIM maj

Hoppas2022 skrev 2021-05-03 09:17:22 följande:

Med graviditet 1 mådde jag dåligt ca 6 dagar innan förväntad mens. Från dagen för förväntad mens var jag sängliggande fram till vecka 12. Och fortsatte må dåligt fram till vecka 17. Jag spydde inte men var typ sjösjuk. Mådde illa, var extremt trött och extremt yr.

Med graviditet 2 mådde jag utmärkt hela graviditeten. Var bara på slutet som jag var som en uppblåst ballong pga havandeskapsförgiftning. Det var jobbigt men mådde aldrig illa.

Med graviditet 3 mådde jag illa från vecka 7 fram till han föddes. Spydde alla dessa veckor. Var mycket trött vecka 7-12 men inte som med första.

Spännande! Och intressant att det kan vara så olika. Innan jag blev gravid med sonen så fick jag 2 missfall och alla dom graviditetens kändes likadant i början. Men såhär efter fullgången graviditet, förlossning och amning så kan kroppen säkert reagera annorlunda.
  • Jojjans
    Juniprinsen skrev 2021-05-03 18:38:25 följande:

Det får vi hoppas att det blir! :) jag är också så pepp på att testa nu; har mitt Tidigt-test kommit i morgon kommer jag nog inte att kunna hålla mig, haha.

Hur går det förresten för er övriga här i tråden som har BIM på eller runt den 10 maj? Har ni börjat testa eller håller ni er ett tag till? :)

Jag har mest troligt den 8e/9e, och har inte börjat testa än. Har inte direkt några symptom mer än lite illamående (men tidigare graviditeter har mina första symptom alltid varit ömma bröstvårtor och hunger, illamåendet har kommit ett tag efter bim, så vet inte om det känns som ett tecken för mig). Tänkte försöka hålla mig till onsdag för då är jag på minst äl+9 och borde kunna se nånting iallafall.
  • Jojjans
    ugglans skrev 2021-05-03 20:57:19 följande:

Hur lång tid tar det för era äl-test att sjunka (alltså bli väldigt svaga) efter ägglossning? Är 2 dagar sedan jag hade ägglossning och den är fortfarande lika stark..

Om den fortfarande är stark har kroppen antagligen inte lyckats ägglossa utan fortsätter producera LH-hormon för att skicka signal att ett ägg ska släppa.
  • Jojjans

Grattis till alla plus! Vad roligt med så många så här i början av tråden :)

Själv hade jag inget illamående imorse (vilket varit mitt enda symptom hittils). Imorgon är jag på äl+9 eller äl+11 och tänkte ta mitt första test. Är det blankt väntar jag har å mensen och har den inte kommit på lördag så tar jag ett nytt test då (brukar få mens på äl+13)

• Jojjans
    mangelica skrev 2021-05-04 13:14:34 följande:

Ser fram emot att se ett test imorgon då :) håller tummarna!!!

Tack!! Inbillar mig att jag inte är så brydd eftersom jag har så låga förväntningar. Men kommer skett ändå känna mig besviken om det är blankt. Upplevde dock en myyyycket större oro och stress kring första barnet.
  • Jojjans
    tmh skrev 2021-05-04 20:39:41 följande:

Min mens kom nu ikväll och det gör ingenting för mig. Jag ville mest veta om jag var gravid eller ej.

Vi planerar att börja försöka bli gravid inom någon månad sen lång tid tillbaka.

Vad sjukt att det ändå syntes så pass mycket på testen ändå! Jag tyckte också att jag såg... hoppas det tar sig snart <3
  • Jojjans

Äl+10 troligtvis, och det blankaste test jag sett. Har också exakt NOLL känningar och har alltid känt av mina graviditeter tidigare, så nu blir det inga fler test om inte mensen skulle vara sen.

Känns helt ok då jag var förberedd. Och endast andra försöket. Men undrar vad det kommer göra med mig på sikt om det tar tid. Jag har alltid haft sjukt lätt för att bli gravid. Gjort 3 aborter mellan 20-30. Sen när vi började försöka med sonen var jag 32, men blev ändå gravid på 3 av 5 försök (men fick först ett sent och sen ett tidigt missfall innan han det blev bebis). Nu är jag 35 men tänker att det borde inte vara så stor skillnad på några år, men måste sluta ta min fertilitet för givet helt klart.
  • Jojjans
    Hoppas2022 skrev 2021-05-05 06:03:28 följande:

Tråkigt! Men det är tidigt ännu, håller tummarna för att det blir positivt för dig om några dagar!

Testade själv blankt idag igen och ska ha mens på fredag. Jag tar det som att jag inte är gravid och får inse att mina symtom har andra orsaker. Går vidare till nästa månad nu då och hoppas på ett plus i juni istället.

Ja absolut är det tidigt. Men har plussat på äl+9 andra gånger så tror det är kört. Men nya tag snart!
  • Jojjans
    Bullen89 skrev 2021-05-08 08:27:43 följande:

Hej

Jag har Bim om några dagar ... lite oregelbunden så vet inte exakt , har testat med CB testa tidigt och ett väldigt tunt streck ... symptom som molande och lite ont i magen till och från men kan ju vara mens på g ????

Ngn som fått liknande på cb ????????

Jag ser jättetydligt! Framförallt syns det att det är blått, vilket spöksstreck inte är :)
  • Jojjans
    Lotgardet skrev 2021-05-08 10:50:21 följande:

ÄL+ 7 enligt app, ev ÄL+9 om jag går efter egna känningar.

Tycker mig se något på testet ä, men då svårt att veta säkert ju!

Molvärken har fortsatt lite till och från

Ser något svagt även här! Men svårt att säga om det har färg. Vad har du för app som berättar om äl?

På er andra ser jag tyvärr ingenting.
Svar på tråden BIM maj