• mangelica

BIM maj

Fjonkis skrev 2021-04-28 09:13:54 följande:

Tack:) Till min mans stora glädje så har vi det ja, jag själv är helt slut haha. Jag blir 33 i år och detta är tredje barnet. Hur gammal är du?

Var tvungen att gå och känna om livmodertappen är ändrad och det är den definitivt. Väldigt mjuk, lätt att känna och öppen, så är den aldrig annars. Men inga älflytningar, eller andra känningar. Ska bli spännande och kolla ältest sen i eftermiddag.

Ja det ska bli så mysigt, men läskigt också:)

Haha, samma här! Min sambo är överlycklig och jag är ganska mätt på't nu haha. Vi kom ju på att vi skulle skaffa oss en till för bara 5 dagar sedan! Så blev pang på rödbetan bara, i hopp om att vi inte missat ägglossningen redan haha, men har i tankarna att vi kan ha varit för sent ute denna gång så har inte jätte höga förhoppningar haha.

Jag har fyllt 29 i feb, så lyckas vi nu kommer jag inte ha hunnit fylla 30 när nr 6 kommer, och det känns bra för mig isomna fall. Jag skaffade barn tidigt (17 år när jag blev gravid med första) så hon börjar bli så stor, och det skrämmer mig lite för att bli för "gammal" mästare för hennes skull. Hon har många syskon nu (som hon förvisso älskar) men vill kunna va lite redo när hon blir tonåring på riktigt :)<3

Vad smart att ha koll på tappen! Jag själv tycker den är så svår att läsa av haha den känns alltid lika dan haha xD
  • mangelica
    Jojjans skrev 2021-04-28 17:41:24 följande:

Kaffe är inte det bästa för en stabil menscykel och för vissa med pms, endometrios, oregelbunden cykel osv så har det hjälpt att bara sluta med kaffe. Hjälper det kroppen att må bra så hjälper det antagligen en graviditet.

Själv dricker jag inte heller kaffe, men mest för att jag mår bättre psykiskt av det, blir piggare överlag och mindre stressad. Har inte haft problem att bli gravid när jag druckit kaffe men det är ju väldigt individuellt hur påverkad man blir av koffein osv.

Låter absolut troligt att det är så! Det hjälper dock mig på traven med mina ADHD besvär, jag är fortfarande en otroligt rörig själ, men det känns mindre på något sätt för mig själv iallafall när jag dricker kaffe! xD jag dricker mycket kaffe, verkligen mycket, och har gjort det när jag blivit gravid med alla andra av barnen. Så tror inte det stör mig iallafall (åter står väll att se) men när jag blir gravid kan jag inte dricka det haha då gör det mig illamående xD
  • mangelica
    Jojjans skrev 2021-04-29 06:34:58 följande:

Nej precis, jag tror inte det är ett hinder för en graviditet för dom flesta. Men tänker att OM man har cykliska problem och även svårt att bli gravid kan det absolut vara värt att testa att sluta med kaffe. Det är ju inte farligt att låta bli ^__^

Jag har alltid blivit gravid ändå, men min pms blir tusen gånger bättre utan kaffe

Ja men absolut, det är ju en liten offring för en stor sak isomnafall :).

Tänk vad olika det kan va, jag blir jämnare i humöret av kaffe, pms eller inte haha :D
  • mangelica

Jag uppdaterar BIM listan då jag hade ägglossning en dag tidigare än beräknat och då även BIM en dag tidigare :)<3

1/5 FruBjörk

1/5 JosHed - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln, Amandaannn

7/5 Jeannollåtta

8/5 MBL1712, jojjans

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96

10/5 Trubadurenstjej, mangelica

12/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88

19/5 Inorina

20/5 senapp

21/5 Secret A

• mangelica

Är alltså på äl+3 idag! Kan inte bärga mig, vill börja testa redan nu haha men får väll vänta iallafall 4-5 dagar till haha xD

• mangelica
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-29 06:33:54 följande:

Kunde inte låta bli :P tog ett RFSU testa tidigt nyss men inget plus på den inte. BIM-6 enligt appen.. tåååålamod.. Avvaktar till efter helgen nu.

Håller tummarna :) tålamod är inte min starkaste sida heller haha xD
  • mangelica
    JosHed skrev 2021-04-29 08:41:38 följande:

Jag plussade ju i måndags och har fått starkare streck sen dess. Idag var det lika starkt som igår (alltså ingen egentlig ökning). Igår tyckte jag att jag fick lite lite lite ljus ljus rosa på pappret, men kan varit en synvilla. Är sju sjukt nojig just nu. Mår typ illa av oro (ej av graviditeten). Tror det ska komma en störtblödning när som helst. BIM är ju imorgon-söndag någon gång (vet ej) så kan ju vara något som kommer ut med mensen liksom :( varför testade jag så tidigt?

Försök att inte oroa dig! Kan ju va så att du druckit mer igårkväll/inatt så urinen inte är lika koncentrerat? Försök att slappna av, det är nog inte ovanligt såhär tidigt att det går lite upp och ner. Håller tummarna för dig :)<3
  • mangelica
    Fjonkis skrev 2021-04-30 00:04:11 följande:

Tog nytt test nu innan jag skulle lägga mig. Detta måste väl ändå vara positivt?!

Ja, det där måste va positivt :) ha så kul ;)
  • mangelica

Äl+4 idag. Idag känner jag mig som vanligt. På äl+2-3 så hade jag värk i magen, långt ner något åt höger. Ingen aning av vad jag kände, men man inbillar sig ju att man kanske hade äl lite tidigare och att ägget fäste haha xD. Jag ska försöka hålla mig tills på måndag med ett första test. Är då på äl+7. Har köpt hem så mycket tester, så nu behöver dem ju användas med haha. Jaja, vi ska till husvagnen i helgen och hoppas att inte tänka på det så mycket då, så kanske helgen går fort. Hur går det för er andra? Någon som ska göra gravtest snart? :)

• mangelica
    Fjonkis skrev 2021-04-30 00:04:11 följande:

Tog nytt test nu innan jag skulle lägga mig. Detta måste väl ändå vara positivt?!

Ja, det där måste va positivt :) ha så kul ;)
    JosHed skrev 2021-04-30 07:51:39 följande:

Tog ett sista digitalt idag (slut på testet sen!) som stod 2-3, så ökat från i måndags (då 1-2). Så nu tror jag att jag nöjer mig, om jag inte börjar blöda eller så!

Stort grattis igen joshed :)<3 slappna av och njut <3
Svar på tråden BIM maj