BIM maj
Tog ett sista digitalt idag (slut på testet sen!) som stod 2-3, så ökat från i måndags (då 1-2). Så nu tror jag att jag nöjer mig, om jag inte börjar blöda eller så!
Tog ett sista digitalt idag (slut på testet sen!) som stod 2-3, så ökat från i måndags (då 1-2). Så nu tror jag att jag nöjer mig, om jag inte börjar blöda eller så!
Hur länge har ni positivt ägglossningstest? Några timmar? Flera dagar?
ÄNTLIGEN börjar äl-testen sjunka i styrka. Har haft starka i en veckas tid. Varav en var nästintill positiv (tror jag missade peak...) och nu går de ner i styrka. Hoppas, hoppas att det innebär att jag har haft ägglossning. Haft smärtor i vänstra sidan och äl-flytningar, så kan bara hoppas nu!
Hur kommer det sig att dina var så höga i flera dagar? Vad är normalt? Jag fick ju en ökning i torsdags eftermiddag, positivt natten mellan tor-fre, positivt fredag morgon, negativt igen på fredag eftermiddag. Hade jag positivt för kort tid?
Det var ännu tydligare nu ikväll så jag vågar skriva plussat. :)
Hur lång tid tar det för era äl-test att sjunka (alltså bli väldigt svaga) efter ägglossning? Är 2 dagar sedan jag hade ägglossning och den är fortfarande lika stark..
Jag följde det som stod på förpackningen att sluta testa när den blev positivt :) antar att de efter det kan vara missvisande :)
Har haft blodblandade (mest gammalt blod, rosa och mörkt) i fyra dagar. Tror jag haft ägglossning under dessa dagar också. Någon som upplevt samma?
Har du tagit äl test? Kanske du haft äl tidigare än di trott och detta va en nid blödning?
Aldrig upplevt samma men har ofta problem med blödningar och enligt gyn är det ingen fara.
Hur vanligt är det med nid blödning på äl+9 tro?
Fick rosa flytningar i em. Händer aldrig innan mens, dessutom är jag ju på bim-4 eller -5. Så för tidigt för mensen att komma tycker jag. Får se vad min tempratur säger imorgin bitti.
Jag och mannen fick covid precis vid ägglossning, så denna cykel är tyvärr körd... Hade sex senast 3 dagar innan ägglossning. Men följer med i tråden för att se hur det går för er andra ändå!
Äsch 3 dagar innan behöver verkligen inte vara kört. Min första planerade graviditet hade vi bara sex 4 dagar innan äl. Men äl blev försenat (bekräftades senare på ul när dom bestämde barnets ålder) men gravid blev jag ändå :)
Det är vanliga clear blue och som sagt så blev det rosa på pappret när jag kissat några gånger idag så känner att antingen så är det möjligt att min ägglossning var väldigt sen kanske annars vet jag inte vad som händer, är ju bara några dagar kvar till BIM :)
Man blir ju lite fundersam
Vad säger ni om detta? :D
BIM-3
Har testat mig i dagarna två nu och bam! så såg jag något imorse på stickan, lite ute i kanterna. Beställde digitalt test som kommer imorgonbitti med morgontidningen. Men så kunde jag inte hålla mig och köpte ett ?testa tidigt? cb och plussade för 30 min sen! Bara jag och ni som vet min hemlighet. Har mått illa från och till hela dagen, är otroligt känslig för Graviditetshormoner. Men kan man känna av illamående så tidigt? Är på menscykeldag 28 och beräknad bim är egentligen i övermorgon men har oregelbunden mens.
Supersvagt streck på bilden, jag vet... men i alla fall ett streck och har säkerligen smått börjat stegrat hcg då det imorse visade negativt. Sååå glad !!!
Hej!
Jag var den som startade denna tråden inför maj månad. Tack för alla ni som hängt med i tråden och stöttat och hjälp varandra. Och grattis till alla som plussat! Helt sjukt! Brukar inte vara med i sådana här grupper så ofta, men de jag varit med i har inte såhär många plussat. Är det någon mer som väntar på mensen så fortsätt skriva, jag tänkte bara uppsummera tråden som dess startare och tacka alla för att ni ville följas åt! Till er som inte plussade denna månad - jag önskar er lycka till i juni <3
1/5 JosHed - PLUSSAT
2/5 Humlesurr - PLUSSAT
5/5 Stjärnhimmeln PLUSSAT
5/5 amandannn PLUSSAT
7/5 Goldenwings1 PLUSSAT
8/5 MBL1712, jojjans PLUSSAT
9/5 DrLavernius
9/5 Hoppas2022
9/5 mollyoshea PLUSSAT
10/5 Juniprinsen
10/5 Elise96 PLUSSAT
10/5 Trubadurenstjej
10/5 mangelica (mensen kom på beräknad dag)
10/5 Thess85 PLUSSAT
13/5 QueenS
15/5 Ugglans
15/5 Fjonkis PLUSSAT
15/5 Länken
15/5 LyckaW88
16/5 Lotgardet
18/5 muffins88 (mensen kom en dag sent)
19/5 Inorina
19/5pedansvar
20/5 senapp, pippi12345 PLUSSAT, lindhu
21/5 Secret A, blackpeach PLUSSAT