• lilly439

BIM maj

Åh. Vi fick bara till sex en gång under min ägglossning. Det var på självaste dagen som jag fick positivt ägglossningstest. Jag hoppas att det räcker.

Sen har det inte varit möjligt med fler försök pga bortrest.

Känns som chanserna är små när man bara fått till det 1 gång...

• lilly439
    Thess85 skrev 2021-05-09 16:31:40 följande:

Försökt i 6 månader, denna månaden va enda månaden vi faktiskt inte försökt pricka in äl.

Har bim imorgon men igår gick jag en ljusrosa flytning under två toalettbesök sen inget mer.

Testade mig idag och jag vågar kanske hoppas

Oh wow. Grattis vågar nog jag mig på! Vad kul!

Kan du se i efterhand hur ni hade sex, i relation till ägglossning?
  • lilly439

Men åhh... när är det man kan börja testa egentligen Solig
    Är bara 5 dagar sen jag fick positivt ägglossningstest och vi hade sex samma kväll. Blev bara ett försök denna månad men jag försöker tänka att det faktiskt räcker med en gång för att det ska bli bebis!

Har köpt hem både graviditetstester och ägglossningstester. Så att jag har ifall det inte blir något denna månad.

Men vill testa..... fast jag vet att det är för tidigt.

• lilly439

Kan tillägga att jag är symptomlös :( Hade lite lätt lätt molande i magen de första 4 dagarna efter ÄL men inget alls idag.

• lilly439
    Linneado skrev 2021-05-11 19:41:15 följande:
    Det tar ca (minst) 6 dagar innan ägget ens fäster i livmodern och först efter det kommer du börja producera hav hormon som ger positivt utslag. Försök ha tålamod och avvakta, för din sinnesros skull. Jag har bestämt att jag inte får testa förrän iaf äl + 10 när jag väl ska börja testa.
    Vet att du har rätt! Har bestämt att jag inte ska testa förrän söndag eller måndag. Då är jag på dag 10/11 sedan positiva ägglossningstestet och sexet.
  • lilly439
    Linneado skrev 2021-05-11 20:01:30 följande:
    Kämpa <3 jag vet hur det är!
    Vi får kämpa allihopa!
    Har du några symptom?
  • lilly439
    mollyoshea skrev 2021-05-11 21:35:08 följande:
    Läste statistik på det och för 84% fäster ägget dag 8,9 eller 10. Överlägset vanligast är dag 9. Kanske kan vara till hjälp för någon :)
    Spännande info! :)
    Överallt där jag läst säger man dag 5-7. I vissa källor har jag hittat att det är möjligt som tidigast dag 3. Man undrar varför de säger så olika.
  • lilly439
    Fembarnsmamma12345 skrev 2021-05-12 12:38:59 följande:

Hej nu behöver jag ventilera lite ror jag, gick och köpte ett clearblue test idag, kissade (ej morgonurin) tyckte testet såg negativt ut men såhär ser det ut efter några minuter men grejen är den att när jag hade kissat så va det ljusrosa på pappret och även en gång till när jag kissat idag. BIM fredag eller lördag

Frågan är om det skiter sig tro.

Vad tror ni?

Jag ser ditt plus i alla fall. Så svårt att veta om det är "riktigt" eller en skugga, med tanke på hur det varit för andra tidigare. Men jag tycker att jag ser det utan att behöva vinkla telefonen.... och det är ju lovande?? :)
  • lilly439

Alla som plussat (grattis!!). När började ni testa efter ägglossning och när började ni se en svag linje?

• lilly439

Jag är på ÄL+7 ifall man räknar från dagen jag fick positivt ägglossningstest. ÄL+6 om man räknar från dagen efter då ägglossning troligtvis var.

Så för tidigt att testa men tog ändå ett test för jag hade svårt att hålla mig haha. BLANKT NEGATIVT.

Idag har jag en del molande känsla i magen. Som en lätt mensvärk...

• lilly439
    Lotgardet skrev 2021-05-13 12:46:49 följande:
    Testa igen om någon dag, den där molande värken kan vara ägget som fäster ????

Så kan det vara, jag ska testa igen i helgen och sen i början av nästa vecka. Känns som det inte kommer bli något denna månad men ändå så roligt att hoppas och testa :) Jag har köpt en del tester just för att kunna testa, har både RFSU tidigt, RFSU testa ofta, Clearblue early, Clearblue digital och sedan något billigt märke. Haha :)

JosHed skrev 2021-05-13 14:35:00 följande:
    Tog ett test på känn på ÄL+ 8/9 på eftermiddagen (test som mäter från BIM) och fick ett plus xD så sjukt! Fick plus på digitala dagen efter!

Men gud vilken lyx att få plussa så tidigt och få veta! :)

• lilly439
    Lotgardet skrev 2021-05-14 07:25:40 följande:

Nu är det digitala taget, jag kan äntligen lita på att jag är gravid!
    Wow grattis!!!! :) Helt underbart!!
  • lilly439
    Ped ansvar skrev 2021-05-14 13:49:42 följande:

Hej, hoppar också in här :) BIM 18-20 maj, tredje barnet. Är det någon som känt symtom såhär på ca ÄL+9-Isch? Vet att jag hade symtom tidigt med mina två barn, men minns inte hur tidigt. Uppsvälld, molvärk, annorlunda flytningar, illamående och extrem(!) trötthet. Kan också vara PMS, men just tröttheten får mig att fundera.

Jag är på ÄL+8 och känner av molande värk i magen sedan igår. Sådär så att det ändå är påtagligt. Dagarna före det tyckte jag att jag hade molande känsla i omgångar men jämfört med igår och idag så var det inget för denna känsla är starkare även om den fortfarande är "mild" så att säga, det bara är en molande känsla som är svår att beskriva. Idag har jag också fått ömma bröst lite grann.

Hittade en notering från när jag plussade för 4 år sedan och då var det den månaden som jag inte hade så mycket symptom. Knappt något alls enligt anteckningarna, så det kan nog vara väldigt olika även för samma kvinna.
  • lilly439
    Linneado skrev 2021-05-14 15:02:13 följande:

Är på CD25 idag. Fick bekräftad äl (av Nc) på cd 23, bara 6 dagar senare än vad jag ALLTID har haft tidigare. Såklart när det är första försöket.

Trots försenad ÄL fick vi till sex varannan dag from cd 15-21 så är ändå hoppfull något kan ha legat och väntat på ägget. Har beräknad mens cd 36 nu, 25/5. Hur tidigt kan man börja testa innan man räknas som galen :( hehe.

Jag har förbrukat ett par tester helt i onödan :) Skulle råda att man börjar testa vid Äl+10 som tidigast.

Känns så onödigt med alla tester jag lekt med. Blir ju bara besvikelse, haha.

Nu ska jag försöka hålla mig till söndag för då är det 10 dagar sedan positivt test. Sedan ett varje dag.

Men känner jag mig själv rätt lär jag testa igen imorgon haha! Noll självkontroll.

Idag känner jag mig lite sjuklig. Små känningar i halsen och öm i kroppen. Ihop med min lätta molande värk i magen och smått ömma bröst.
  • lilly439

Jag testade mig idag. ÄL+8/9.

Först ett CB testa tidigt som gav någon skugglinje men som ändå såg blåaktig ut. Sen 7 timmar senare testade jag igen med RFSU testa tidigt och jag tror jag såg en JÄTTESVAG linje....

Jag testar för tidigt...så hoppet lever..

Svar på tråden BIM maj