Inlägg från: Ped ansvar |Visa alla inlägg
  • Ped ansvar

BIM maj

Hej, hoppar också in här :) BIM 18-20 maj, tredje barnet. Är det någon som känt symtom såhär på ca ÄL+9-Isch? Vet att jag hade symtom tidigt med mina två barn, men minns inte hur tidigt. Uppsvälld, molvärk, annorlunda flytningar, illamående och extrem(!) trötthet. Kan också vara PMS, men just tröttheten får mig att fundera.

• Ped ansvar
    Lotgardet skrev 2021-05-14 07:20:50 följande:

Jag var nära att köpa sånna test också, men läste att de var dåliga för att man såg inget igenom det gula höljet.

Rekommenderar att testa med predictor early.

Köp inte RSFUs testa tidigt, de var inte bra.

Åh nej, jag har idag köpt och använt RFSU testa tidigt.. varför är inte dom bra?

• Ped ansvar
    blackpeach skrev 2021-05-15 16:20:16 följande:

Hoppar också in här. Tredje barnet. Fick tidigt missfall (oplanerad graviditet) i februari. Min man ville inte ha fler barn men nu ville han ändå testa? Lite förvirrande Haga. Men jag vill ha en till så jag hoppas det har blivit något. Har följt tråden några dagar.. BIM 22/5.

Lite samma sits som här då, haha! Vi skulle inte ha flera barn, men efter ett tidigt MF av en oplanerad graviditet i mars så sköt en längtan i höjden hos mig, och maken som inte heller ville ha fler ändrade sig efter det och blev ?övertygad? efter en utedejt med bekanta som har sin tredje på 3 månader. Så nu hoppas vi ändå på en sista trea :)
  • Ped ansvar
    blackpeach skrev 2021-05-15 16:21:52 följande:

Jag tycker det där ser positivt ut :)

Jag trodde det var positivt, men nu har jag hört flera som sagt att de fått falska positiva på dessa, så blev lite nedslagen. Dock BIM i mitten av nästa vecka så avvaktar tills dess.
  • Ped ansvar
    Lotgardet skrev 2021-05-15 19:30:24 följande:

Strecket syntes tydligare på graviditetskollens vanliga test än på RFSUs testa tidigt. Det är klart att de funkar, men de är inte nå bättre än vanliga test alltså

Aha, jag förstår :) jag testade mitt på dagen, hade svårt att vänta till imorgon bitti, haha. Jag såg ett tydligt, men svagt, rosa streck, så funderar på om det är positivt eller falskt/spökstreck..
  • Ped ansvar
    blackpeach skrev 2021-05-16 08:29:08 följande:

Helt säker på att du är gravid! ;)

Åh, jag hoppas verkligen! Har en del bekanta symtom, som kliande bröstvårtor, illamående av kaffe osv, så jag hoppas! Har beställt test som kommer imorgon bitti
  • Ped ansvar
    Jojjans skrev 2021-05-16 06:45:21 följande:

Är det ett färgat streck så är det inte spök. Grattis! :)

Jag hoppas verkligen det är så! Har beställt hem test som kommer imorgon bitti, bl.a predictor early
  • Ped ansvar
    Jojjans skrev 2021-05-16 06:45:21 följande:

Är det ett färgat streck så är det inte spök. Grattis! :)

Jag hoppas verkligen det är så! Har beställt hem test som kommer imorgon bitti, bl.a predictor early
  • Ped ansvar

Jag vet inte om det går att lita på testet när man ?förställer? dem, men det blir så otroligt dålig kvalitet när man laddar upp här. Syntes bra i verkligheten och i galleriet på telefonen

• Ped ansvar
    pippi12345 skrev 2021-05-17 16:25:42 följande:

Hoppas jag fick med alla i listan nu ??

Hoppar in i tråden, har BIM 20/5 (ytterst osäkert dock då mensen är sjukt oregelbunden). Testade negativt idag på ÄL+11

Jag är inte med på listan tror jag :) BIM 19 maj :)
  • Ped ansvar

Det här med att ha tålamod nog att vänta ett par dagar, haha! Tog ett nytt test på förmiddagen efter jobb... Ååh, nu ska jag vänta till torsdag eller fredag..
  • Ped ansvar
    pippi12345 skrev 2021-05-17 21:57:30 följande:

Gud så roligt :) syns bäst på sista bilden. Tog du ikväll eller var det en morgonbild? Ska testa imorgon. Hallelulja vad spännande :)

Hoppas verkligen att det är ett riktigt positivt test det här :) såg nu att jag skrivit fel, jag tog alltså på eftermiddagen - inte förmiddagen, haha! Tog det vid ca 16:30, har då försökt hålla mig några timmar. Ååh vad spännande, håller tummarna för dig! Testar du imorgon bitti? Mycket spännande :) är det första barnet ni försöker få till? Här är det tredje barnet. Vi skulle inte ha fler egentligen, pga jobbiga graviditeter tidigare, men längtan efter en tredje sista tog över fullständigt efter ett MF av en oplanerad graviditet för ett tag sedan <3
  • Ped ansvar

På torsdag kväll kommer nya tester hem, har tänkt avvakta till fredag morgon med flera tester. Hoppas att mina symtom inte är kraftiga symtom inför mens och att jag får tydligare plus på stickan. Har även beställt digitalt :)
  • Ped ansvar
    Jeannollåtta skrev 2021-05-19 17:11:16 följande:

Kanske en dum fråga. Men i helgen fick jag utslag på både digitalt ägglossningstest & sticka. Men heeeelt utan några symptom. Brukar annars få väldig molvärk. Nu först 4 dagar senare börjar denna molvärk komma. Jag har fortsatt med ägglossningsstickor för att se att stegringen går ner & den är nu nästa obefintlig. Kan jag ändå ha ägglossning nu? Jag tänker om jag aldrig hade det i helgen & att kroppen försöker nu igen. Men borde jag inte då ha stegring på testen fortfarande? Blir knäpp här hehe.

Oj, jag är jättedålig på det där med ÄL-test osv., men om det gav utslag i helgen så bör du ju ha haft den då? Såklart knepigt med symtomen, men jag har ibland mer konstiga besvär strax före eller mellan ÄL och mens.
  • Ped ansvar

Så, eventuell BIM idag och ännu ingen blödning. Väntar på digitalt test och stickor som ska komma imorgon kväll. Hoppas mensen fortsätter hålla sig borta och att mina symtom beror på just graviditet och inte PMS. Jag har ju fått svaga streck på predictor early, men har förstått att även dessa ibland ger falska svar/spökstreck..

• Ped ansvar
    blackpeach skrev 2021-05-19 21:41:34 följande:

Fick en miniblödning idag. :( precis som närjag fick missfallet i februari. Har dock haft starka symptom idag så hoppas det stannar. Nytt år test på fredag. Har inte berättat för mannen än.

Åh, jag håller tummarna så hårt för dig att det bara är en liten blödning som håller sig så, som vissa kan få för tiden för mens men ändå är gravida <3
  • Ped ansvar

Vågar man lita på RFSU? Jag tog även CB med veckoindikator, men det visade ?inte gravid?. Min vän sa dock att hon upplevt att det digitala är väldigt segt på att visa ?gravid? ..
  • Ped ansvar
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-21 07:02:41 följande:

Grattis till er båda!

Ped ansvar: skulle absolut säga att ditt är positivt, när har du bim?

Lite osäker, men runt nu, 19-21 maj ungefär ???? så BIM, BIM+1-2 idag
Svar på tråden BIM maj