Inlägg från: norrsken91 |Visa alla inlägg
  • norrsken91

BIM maj

Jojjans skrev 2021-05-09 06:20:05 följande:

Men HERREGUD! Jag var helt säker på att det var kört efter mitt test i onsdags. Har haft mina misstankar om att äl kom senare än den brukar tyckte jag tog hänsyn till det när jag tog mitt test i onsdags som var HELT blankt. Men när jag fortfarande inte fått min mens så tog jag ett till test och visst är det väl ingen tvekan? Vad sjukt! Jag har inte ens några symtom, och brukar alltid känna massor redan innan bim!

Vad kul, Grattis! Tycker mig känna igen ditt namn från 2018/2019 tråden? Tror vi försökte samtidigt då också :) Vi försöker med ett andra barn nu men detta är 8:e försöket.
  • norrsken91
    Jojjans skrev 2021-05-09 07:29:48 följande:

Jaaa jag känner igen dig med! Det stämmer :) hade BF september 2019, och har nu en sjövild 1,5-åring.

Hur gammalt är erat barn och hur länge försökte ni med första?

Samma här! Hon föddes 30 september fullt ös :) På 4:e försöket blev jag gravid då. Så nu är det dubbelt så lång tid.. även fast 8 månader egentligen är så länge men ja, man jämför ju såklart. Stort lycka till med graviditeten!
  • norrsken91

Hoppar in i denna tråden, BIM den 25e maj. Verkstan är avklarad för denna månad, haha någon mer som känner igen sig? Tur mannen och jag ändå kan skratta åt det så det inte känns lika jobbigt efter så många försök. Detta är 8:e försöket till ett syskon. Hoppas verkligen, kul att se att så många plussat grattis till er :)

• norrsken91
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-16 18:20:07 följande:

Hittade precis hit och har också BIM den 25/5. Kul med flera på samma datum :) Känner ni av något än? Känns som jag letar efter minsta lilla symtom typ. Hade äl runt 10-11/5

Känner inget ännu. Har haft diverse symptom tidigare månader utan resultat så vågar inte känna efter längre. Jag hade ÄL den 13 maj så tänker ev testa lör/sön. Egentligen bör man ju vänta men känns så svårt och tråkigt att inte testa, är ju en del av ?tjusningen?. Blir roligt att följas åt :)
  • norrsken91
    blackpeach skrev 2021-05-18 07:26:23 följande:

Äl + 11 och fick detta. Kan man lita på så svagt på cb testa tidigt??

Jag tycker det ser positivt ut :) Men skulle ta ett digitalt under dagen för att få det svart på vitt! Lycka till
  • norrsken91
    Smultronet98 skrev 2021-05-21 09:49:19 följande:

Hej! Gått igenom tråden och fått se många positiva graviditetstest. Vad glad jag blir för er skull! Grattis :)

Jag har en dotter på 2 år och nu är detta mitt tredje försök att bli gravid med bebis nummer två. Hade bim igår, borde egentligen ha kommit förrgår. Gick till min barnmorska och tog ett gravtest där. När det var dags kallade hon in mig i ett enskilt rum och sa besviket att jag inte är gravid. Nu hoppas jag med hela hjärtat att testet inte kunde visas positivt pga lågt hcg då det var mitt på dagen och att jag faktiskt är gravid... *hoppas*. Väntar med att ta graviditetstest själv då jag blir så himla ledsen varje gång jag ser "inte gravid" i den lilla rutan.

Förstår känslan, är på 8:e försöket denna månad med syskon. Kämpa på och lycka till!
  • norrsken91

Grattis till alla plus :) Jag testade negativt idag på BIM. Känns så tråkigt att det inte tar sig. Detta var 8:e försöket. Man är bortskämd med att första barnet gick nästan direkt så man börjar ju fundera. Men kunde iaf få ta covid-19 vaccin idag (riskgrupp iom autoimmun sjukdom) så man får tänka positivt att jag är skyddad mot det när väl plusset förhoppningsvis kommer. Lycka till alla andra i tråden!

Svar på tråden BIM maj