Inlägg från: Jeannollåtta |Visa alla inlägg
  • Jeannollåtta

BIM maj

Hej! Lägger till mig i tråden. Inne på försök 9 med 3 tidiga missfall i bagaget och en utredning som visade ?inga fel!?. Tog en pause i försökandet efter sista missfallet i januari men är nu igång med ägglossningstest & hoppas på ett plus som vill stanna :) <3

BIM-tråd

1/5 FruBjörk

4/5 JosHed

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn + Jeannollåtta

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Elise96

10/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88

• Jeannollåtta
    mangelica skrev 2021-04-26 09:36:57 följande:

Hur gammla är ni som försöker här nu? Och är det första barnet eller har ni fler?

Kan inte sluta mig att känna mig lite gammal, att det kommer bli tuffare för mig att bli gravid nu. Är ju så himla uppspelt. Blev gravid med första barnet på första försöket när jag va 17. Andra barnet på första försöker när ja va 21, samma med tredje barnet på första försöket när jag va 22 och nummer fyra och fem (tvillingar) blev en hoppsan efter ett oskyddat samlag när jag va 24. Känns so. Att vi kommer få det tufft nu, nyligen fyllt 29.

30 år, första barnet. Efter missfallsutredning sa de att allt var tipp topp med mig så känner mig inte gammal ännu, bara otursburen :)
  • Jeannollåtta
    JosHed skrev 2021-04-26 14:03:12 följande:

Ser någon? BIM i helgen (eventuellt fredag). Känns tidigt :/

Jag
    JosHed skrev 2021-04-26 14:03:12 följande:

Ser någon? BIM i helgen (eventuellt fredag). Känns tidigt :/

Jag ser ! & säger grattis till plusset , wow!
  • Jeannollåtta
    JosHed skrev 2021-04-26 14:46:01 följande:

Vi får se, vågar inte ropa hej en... tog ett RFSU (vanliga från BIM) som såg ut såhär:

vet inte ens om det syns på familjeliv. Oerhört svagt (men så är det ju tidigt med). Fick inte gravid på CB digital. Så jag avvaktar hurra-ropen och får testa igen imorgon xD

De första såg ut som ett tidigt test? De man såg strecket på. Rsfu har jag själv fått plus på rätt sent . Men de är ju några dagar till din bim!
  • Jeannollåtta
    JosHed skrev 2021-04-26 15:06:21 följande:

Är apoteket hjärtats egna. Stod från BIM på dem, men inte vad de mäter ifrån!

Okej, har ingen erfarenhet av dom. Tog du alla testen med samma urin? Hjärtats, rfsu & cb?
  • Jeannollåtta
    JosHed skrev 2021-04-26 15:06:21 följande:

Är apoteket hjärtats egna. Stod från BIM på dem, men inte vad de mäter ifrån!

Okej, har ingen erfarenhet av dom. Tog du alla testen med samma urin? Hjärtats, rfsu & cb?
  • Jeannollåtta
    Fjonkis skrev 2021-04-26 18:36:24 följande:

Jag ser! Åh vad spännande att det börjar dyka upp graviditetstest i gruppen. Håller alla tummar att det blir starkare. Ser fram emot mer test:)

Jag själv försöker mig på det där med ägglossningstest för första gången i mitt liv. Köpte ett paket med 7 test, tog ett idag men det var inte positivt, tänker att jag har äl på onsdag.

Har du erfarenhet utav äl test? Jag ska ta ett test nu varje dag (kommer ta vid 16 tiden efter jobbet) för att se en ökning alltså?

Precis ! Ta ett test varje dag fram tills du anar stegring, då kan du testa fler gånger för att inte missa. (Kan du göra innan med men de är lite slöseri med tester tycker jag iafl) Spara testerna så att du kan följa stegringen varje dag. När stegringen väl kommer går den oftast inte att missa. Strecken ska vara lika starka eller teststrecket starkare. Har du sparat testen så är det enkelt att se stegringen !
  • Jeannollåtta
    JosHed skrev 2021-04-27 05:28:13 följande:

Och bilden kom såklart inte med (skakar om händerna xD)

//

Grattis!!!
  • Jeannollåtta
    senapp skrev 2021-04-28 11:10:08 följande:

Jag har googlat för mycket helt enkelt.. Finns vissa som säger det, t ex Vulverine. I alla fall att det kan hjälpa en rubbad cykel vilket jag har nu. Har blivit gravid 2 ggr med koffein i kroppen :) Men känner mig lite desperat efter MA, tror att en graviditet är det enda som kan läka min sorg så vill gärna att det ska hända så snart som möjligt.

Beklagar ditt MA! Jag testar samma nu efter 3 mf. Dricker bara koffeinfritt, om det hjälper vet jag inte alls men chansar ej!
  • Jeannollåtta

Tror det är kört denna månad. Bim flyttad till 3/5 efter ägglossningstest & har nu fått menskänningar som jag får några dagar innan. Men kommer den på måndag så hinner jag en till bim i maj haha :)

• Jeannollåtta
    ugglans skrev 2021-04-29 12:38:57 följande:

Hur brukar ni känna er vid äl? Smärta? Hur ser era äl-flytningar ut? Känns som en kniv på vänster sida av ?magen? just nu och rikliga flytningar. Förhoppningvis äl på g..

Flygningar som äggvita och ?mensvärk? som brukar sitta i både mage & rygg under dagen för ÄL. Sen brukar jag ha känningar & ömma bröst från ÄL till mens. De gånger jag varit gravid har jag haft 0 symptom mellan ÄL till bim istället, märkligt.
  • Jeannollåtta
    ugglans skrev 2021-04-29 14:33:03 följande:

Tack för ditt svar. Om du fått konstaterad äl, har dessa smärtor varit på äl-dagen eller vid positivt äl-test? Tog senaste testet i förrgår som var nästan positivt. Igår var mina tester slut så kunde ej ta.... tog igen nu och det var mycket svagare än det varit tidigare dagar. Så tänker att det kanske hade blivit positivt igår. Svårt!

Jag får ont innan fullt utslag på test men när stegringen börjat. Då är det mer huggande värk medans efter har jag mer molvärk . En gång fick jag en akuttid hos gynekologen för att jag hade ont i vänster sida endast och väl där konstaterades det att det var ägglossningen jag kände av. Alla är ju olika men jag känner väldigt mkt värk runt äl.
  • Jeannollåtta

Mensen kom som en klocka idag. Nya tag ! Hinner en till bim i maj så har uppdaterat listan med nytt datum :)

1/5 JosHed - PLUSSAT

2/5 Humlesurr - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln, Amandaannn

8/5 MBL1712, jojjans

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96

10/5 Trubadurenstjej, mangelica

12/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

16/5 Lotgardet

18/5 muffins88

19/5 Inorina

20/5 senapp

21/5 Secret A

29/5 FruBjörk, jeannollåtta

• Jeannollåtta

Glad gubbe i helgen & fått till massor av mys hehe. Skönt med ägglossning på en långhelg! Hoppas nu på det bästa !
  • Jeannollåtta

Kanske en dum fråga. Men i helgen fick jag utslag på både digitalt ägglossningstest & sticka. Men heeeelt utan några symptom. Brukar annars få väldig molvärk. Nu först 4 dagar senare börjar denna molvärk komma. Jag har fortsatt med ägglossningsstickor för att se att stegringen går ner & den är nu nästa obefintlig. Kan jag ändå ha ägglossning nu? Jag tänker om jag aldrig hade det i helgen & att kroppen försöker nu igen. Men borde jag inte då ha stegring på testen fortfarande? Blir knäpp här hehe.

• Jeannollåtta
    blackpeach skrev 2021-05-21 07:11:45 följande:

Nytt test och ingen tvekan längre. Nu är frågan när/hur jag ska berätta för mannen.

Grattis! Vad kul med så många plus i denna tråd :)
  • Jeannollåtta
    livetpåenpinne96 skrev 2021-05-21 14:07:04 följande:

Bilden följde visst inte med

Tycker absolut att det ser positivt ut! Speciellt om det inte ens var med morgonurin . :)
  • Jeannollåtta

Mina bröst har exploderat! T.o.m. fått bristning på ena bröstet som är rätt stor pga snabbt växande ?? :O tänkte att nuuuu har det tagit sig! Men negativt test nu på morgonen.. har inte bim förens på söndag men skulle detta vara ett gravtecken så borde de ju funnits tillräckligt med hcg för utslag :( gav upp hoppet för denna månad nu.. så dumt att testa tidigt men kunde inte låta bli.

• Jeannollåtta

Gav ju upp hoppet igår efter ett tvääär negativt test men idag kom detta ! Bim på söndag så hoppas hoppas att de blir starkare och inte är något spökstreck.. :(
  • Jeannollåtta
    blackpeach skrev 2021-05-26 08:32:00 följande:

woho! det är ju tydligt positivt!

Grattis!

Tack! Nu börjar oron :( Har 3 MF vecka 6-7 i bagaget där stegringen aldrig blev riktigt stark så jag hoppas verkligen på det denna gång så att man kan få slappna av lite. Egentligen ville jag inte testa förens vecka 8 typ haha men hade en botoxbehandling (migrän) på fredag & ville ju absolut inte ta den tiden om jag skulle va gravid.
Svar på tråden BIM maj