• Elise96

BIM maj

BIM-tråd 

4/5 JosHed

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn

7/5 DrLavernius

10/5 Elise96

Hej på er, hoppar in i tråden också! Det har äntligen blivit dags för oss att börja försöka så detta blir första försöket för oss :) Jag är 24 och sambon är 29, inga barn sen tidigare men har regelbunden mens och hittar ägglossningen via NC så hoppas det kommer gå vägen under 2021. 

• Elise96
    JosHed skrev 2021-04-07 17:16:59 följande:
    Menade såklart ?hur länge har du kört med NC?? Så trött efter jobbet xD
    Hahah fattar känslan! Har tempat de senaste 3 månaderna och har en regelbunden cykel så hittade ÄL snabbt. Är ett kontrollfreak så känns lugnande att försöka hålla koll så gott man kan på ÄL etc  när det inte går att bestämma över en eventuellt graviditet och när den kommer... :D 
  • Elise96
    JosHed skrev 2021-04-08 13:00:30 följande:
    Jag har testat ägglossningsstickor förra månaden som blev positivt när min app sa att de borde bli det så antar att jag hade ägglossning då med i och med att mensen kom lägligt också :) Så ska köra med dem en månad till - lyckas vi inte till i maj så ska jag nog testa att tempa! Men det är i munnen man tempar precis innan man går upp? Låter den mycket eller lyser? (Sover med sonen så vill inte att han vaknar när jag ska upp till jobbet) 
    Jag har också kört ägglossningsstickorna (och fått positivt) men läste här att man kan få positivt på testet utan att ägget faktist släpper och att endast en temphöjning kan bekräfta att ÄL faktiskt skett vilket jag inte visste innan Obestämd 

Ja men tempar i munnen i ca. 30 sekunder precis efter man vaknat och så piper den när den är klar. Låter som en vanlig febertermometer så inte så högt så borde vara lugnt gällande att inte väcka din son! Den lyser inte heller :) 
  • Elise96
    Amandannn skrev 2021-04-15 06:04:00 följande:
    Jag har samma s.k problem... min sambo känner sig inte så sugen heller medan jag känner att det inte handlar om suget utan om något mycket större och viktigare..
    Har för mig att flera män känner på samma sätt under ÄL Rynkar på näsan  Tog upp detta med min sambo nu inför att vi ska börja för vet med mig att jag blivit sjukt besviken om han bara "nää är nog inte så sugen ikväll" under tiden jag har ägglossning för har längtat efter att sätta igång så länge nu. Han sa att han inte tror det kommer bli ett problem och att han snarare spontant känner sig mer sugen just pga ÄL men ifall det börjar sätta sig i huvudet så kom vi överens om att vi skulle ta snacket innan det blev ett stort problem. Kanske du kan prata om saken med din sambo om det finns något sätt som hade "underlättat" eller liknande? 
  • Elise96
    Hoppas2022 skrev 2021-04-24 17:10:39 följande:
    Normalt har jag alltid på CD 14. Ett fåtal gånger på CD15 eller 16. Men nu de sista tre cyklar har det varit ur balans så det har varit olika cykeldagar.
    Har också alltid ÄL dag 12-13  men förra cykeln blev 29 dagar med ÄL dag 17 och nu denna cykel hade jag ÄL känningar redan dag 7 så har är osäker på när den kommer denna gång. Så jäkla typiskt nu när vi gör vårt första försök denna cykel Obestämd
  • Elise96
    Hoppas2022 skrev 2021-04-24 23:02:07 följande:
    Testar du med äl test? Det hände mig med denna cykel att jag fick tidiga äl känningar men började få äl känningar redan på CD 5 och det blev mer och mer fram till CD 8. Fick en stark stegring på äl test och ont i äggstocken men sen tog det abrupt slut och alla äl symtom försvann. Tror inte ägget släpptes då eftersom jag inte fick så ont som jag brukar få i äggstocken. På CD 10 började jag få en ny stegring på äl test. Fick ett positivt äl test på CD 11 och ägget släppte igår på CD 12. Det är verkligen jobbigt att cykeln är så ur balans eftersom det är svårt att planera då. Samtidigt känner jag en tung hopplöshet eftersom jag annars har svårt att bli gravid, när det är så här så känns det helt omöjligt att bli gravid. Men förhoppningsvis rätar det till sig snart. Det är även bra att jag lär känna min cykel med hjälp av äl testen så att jag framöver får bättre koll på äl.
    Ja jag brukar testa men aldrig innan dag 10, nu tog jag ett CD 7 just pga känningarna som var väldigt starkt för att vara såpass tidigt. Sen dag 8 > 10 så var de i princip blanka. Låter som att vi var med om samma, ska fortsätta testa och hoppas på ett ordentligt positivt test snart! Förstår att det känns extra tungt när kroppen strular vilket gör det ännu svårare att lyckas när det är så förvirrande <3 
  • Elise96
    JosHed skrev 2021-04-25 07:05:08 följande:

Uppdaterar BIM nu när jag vet när mensen tog slut och ägglossningen var!

BIM-tråd

1/5 FruBjörk

1/5 JosHed

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn, Jeannollåtta

8/5 MBL1712

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96, Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88

19/5 Inorina

21/5 Secret A

Börjar närma sig för dig så spännande!! 
  • Elise96
    JosHed skrev 2021-04-27 05:28:13 följande:

Och bilden kom såklart inte med (skakar om händerna xD)

Men wow stort grattis!! <3 Tyckte att man kunde se nått på testet du la upp igår!
  • Elise96
    mangelica skrev 2021-04-30 07:42:00 följande:

Äl+4 idag. Idag känner jag mig som vanligt. På äl+2-3 så hade jag värk i magen, långt ner något åt höger. Ingen aning av vad jag kände, men man inbillar sig ju att man kanske hade äl lite tidigare och att ägget fäste haha xD. Jag ska försöka hålla mig tills på måndag med ett första test. Är då på äl+7. Har köpt hem så mycket tester, så nu behöver dem ju användas med haha. Jaja, vi ska till husvagnen i helgen och hoppas att inte tänka på det så mycket då, så kanske helgen går fort. Hur går det för er andra? Någon som ska göra gravtest snart? :)

Jag hade ÄL igår så nu börjar officiellt spaningen efter symptom Flört Tänkte försöka hålla mig så länge som möjligt för att inte bli lurad av spökstreck etc men har en lutealfas på 12-13 dagar så på ÄL+10 tänkte jag ta ett test som tidigast, om jag kan hålla mig då hahaha.  Lycka till <3 
  • Elise96
    ugglans skrev 2021-04-30 19:17:46 följande:

Hur länge har ni positivt ägglossningstest? Några timmar? Flera dagar?

Mitt är oftast positivt runt 2 dagar, denna gång hade jag t.ex positivt test CD 13 och CD 14 och idag CD 15 började det gå på ner igen på eftermiddagen. Har för mig att det är vanligare att ha positivt 1-2 dagar snarare än enbart ett par timmar :) Hur ser det ut för dig? 
  • Elise96
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-30 21:35:32 följande:

Ser ni vad jag ser?? Utspätt kvällsurin. Såg en skymt inom tiden. Ser det på avstånd men svårt att fånga på kort.

Jag ser!! Hoppas det ökar <3 
  • Elise96
    Stjärnhimmeln skrev 2021-05-03 07:25:05 följande:

Nu vågar även jag fylla i att jag plussat. Sååå overkligt! 

1/5 JosHed - PLUSSAT

2/5 Humlesurr - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln PLUSSAT

5/5 amandannn PLUSSAT

8/5 MBL1712, jojjans

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96

10/5 Trubadurenstjej, mangelica

12/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

16/5 Lotgardet

18/5 muffins88

19/5 Inorina

20/5 senapp

21/5 Secret A

29/5 FruBjörk, jeannollåtta

Stort grattis till alla er som plussat <3 Vilken början på månaden! Är på ÄL+4 och sitter redan och letar symptom trots att en eventuell graviditet inte ens har fäst än hahah. Antar att man blir så när man vill något så mycket Drömmer
  • Elise96
    Fjonkis skrev 2021-05-08 07:12:16 följande:

Negativt idag igen. Jag kan se ett supersvagt streck precis som igår men vet som sagt inte om det betyder något. Hade ju ömma bröst igår, det har blivit värre. Som jag skrev har jag aldrig ömma bröst, kan inte minnas att jag ens haft det vid tidigare graviditeter, endast vid amning.

Men om brösten gör ont pga graviditet känns det som att jag borde få ett starkare plus.

Ser inget tyvärr :( Men kvaliten här blir ju alltid sämre. ÄL+8 är ju fortfarande tidigt för att få utslag på test, man får ju högre progesteron om man är gravid som kan ge liknande symptom som vid graviditet bara att de inte gör ett + på testet Glad Så inget är ju kört! Jag testade ett stort negativt idag på CB early på ÄL+9 och har inga symptom förutom lite ökade flytningar och en liten molvärk annars är allt precis som vanligt... 
  • Elise96

Cb early ÄL+9, ser ett svaaagt spökstreck i verkligheten annars är det nog så negativt som det kan bli hahah
  • Elise96

Mitt negativa test igår blev idag positivt på ÄL+10!! Fattar verkligen ingenting samtidigt som vi är så chockade och ödmjuka över att det fick på första försöket. Velade om jag skulle posta om det här för har sån stor respekt och skuldkänslor för alla som kämpat länge och så gick det så lätt för oss. En känslig resa för alla, håller tummarna extra hårt för alla i gruppen <3
  • Elise96
    Fjonkis skrev 2021-05-09 08:46:11 följande:

Hörrni!! Ser ni strecket?

Det är rosa och syns tydligt i verkligheten Detta måste vara positivt? Visste att jag måste vara gravid när jag har så himla ont i brösten! Wow! Ska ta ett digitalt imorgon.

Jag ser!! Så himla kul, du som hade det på känn också <3
  • Elise96

Tack för era grattis och fina ord <3 Ni är verkligen otroligt omtänksamma! 

Svar på tråden BIM maj